Секрети освітлення для супермаркету
Статті

Секрети освітлення для супермаркету

14 Червня 2016

Ви коли-небудь відчували почуття розчарування при покупці ковбаси на ринку - при рожевому світлі вітрини вся ковбаса здається свіжою, рожевою, а при отриманні товару в руки - зеленуватою і сіркою. Таке ж приблизно розчарування часто відчуває жінка, яка купила не той тон помади або не того відтінку спідницю. Знаєте, в чому причина таких розчарувань?

Правильно, в освітленні.

Тому треба створювати комфортні умови для покупця в супермаркеті, щоб він хотів зробити покупку і був задоволений в результаті. І щоб не розлютився і не пішов до конкурента.

Багато успішних рітейлерів переконані, що одним з важливих чинників, який впливає на продажу в супермаркеті - це освітлення. Від правильно розташованого світла залежить продаж того чи іншого товару.

Давайте ж поговоримо, а точніше розберемося, яким має бути освітлення в супермаркеті, що б прибуток від цього тільки збільшилася!

 

Норми освітлення

Як відомо, освітленість вимірюється в Люксах:

1 Lux = 1 Lm (Люмен) / 1 м. Кв

Згідно із затвердженими стандартами Сніп та вимог СЕС, освітленість торгового залу повинна становити не менше 500 Люкс. Сьогодні рівень освітленості в супермаркетах коливається від 500 до 100 Люкс. Тобто всі норми дотримані.

Щоб уявити, як виглядають характеристики освітлення, наведу приклад: у офісі днем, з включеними лампами денного світла, приблизно 500-700 Люкс.

При розрахунку освітленості торгового залу без торгового обладнання треба робити запас близько 25-30%. Тому що після установки стелажів і прилавків рівень освітленості якраз знижується на 25-30%. Це відбувається не тільки тому, що обладнання робить перепони (падають тіні), а й так само воно по-різному відбиває світло, що часто позначається в сторону погіршення рівня освітленості. У магазині стає просто на третину темніше.

Ось уявіть - на вулиці в похмурий день освітленість десь 2 000 Люкс, а в сонячний день 10 000 Люкс (десять тисяч, Карл!). Але під відкритим небом світло однорідне і розсіяне. І якщо в своїй торговій точці, прагнучи зробити приглушену атмосферу, ви використовуєте світильники, які дадуть 10 000 Люкс, то похмуро не вийде. У вас буде виблискувати, як біля наднової зірки!

Як ви будете себе відчувати, перебуваючи біля сонця?

 

При цьому всі розуміють, що якщо в магазині буде темно (особливо в порівнянні з денним світлом), то це теж не зіграє вам на руку. Тому що покупець зайде до вас з вулиці і почне блукати по залу, як сліпе кошеня - пройде кілька зон поки очі звикнуть і залишить на касі менше грошей. Решту грошей піде витрачати у ваших конкурентів.

 

Як це роблять світові супермаркети?

Мережеві гіганти роздрібної торгівлі, такі як Metro, вимагають від проектувальників 1000 Люкс, Tesco - 750 Люкс, Carrefour - близько 800-900 Люкс для загального рівня освітленості магазину. Це стандарт, який світові мережі не дозволять порушити ні в більшу, ні в меншу сторону. Тому що за багато років роботи вони переконалися у важливості правильного освітлення, комфортного саме для їх покупця.

 

Колірна температура кольору

Крім показника освітленості, існує поняття температури світла (Тс). Температуру вимірюють у Кельвінах і ділять на 3 градації:

  • холодний - від 4 500 і вище К;
  • нейтральний - 3 500 - 4 500К;
  • теплий - 2 700К (сверхтеплий); 3 000К - 3 500К (теплий).


Колірна температура світла має яскраво виражений кліматичний відтінок. У південних країнах краще сприймається світло з високою колірною температурою, тобто холодне світло. У країнах з більш холодним кліматом воліють світло з теплою колірною температурою. Білий колір близько 4 000К прийнято вважати за нульову позначку температури.

4 000К - це нейтрально-білий колір Для порівняння:

  • Колірна температура денного світла приблизно дорівнює 6 500 К;
  • Лампа розжарювання (домашня лампочка типу «груша»); 2 700 К;
  • Свічка - 2 200 - 2 500 К;


Колірна температура газорозрядної або люмінесцентної лампи може варіюватися в широкому діапазоні від 2 000 до 9 000 К.

Різні товари - різне освітлення

Для елітних товарів - алкоголю, дорогого тютюну, ікри, дорогий «кондитерки» з обмеженим терміном реалізації, власної кулінарії. - крім загальної освітленості застосовують зональну, тобто акцентують підсвічування на певному місці.

З загальним, з акцентуючим підсвічуванням прекрасно справляється лампи LED. Великим плюсом для продуктового рітейлу є те, що світлодіоди не дають випромінювання, яке впливає на термін реалізації продуктів харчування. А компактність світильників дозволяє розміщувати їх в найзатишніших місцях.

Магазинам продуктів харчування, одягу і взуття рекомендується висвітлювати теплим світлом.

Заморожені продукти вимагають холодного світла. Тому морозильні і холодильні вітрини оснащуються спеціальною світлодіодним підсвічуванням.

Холодним світлом висвітлюються магазини побутової техніки та демонстраційні зони автосалонів.

А ось ювелірні вироби з дорогоцінних металів, в обов'язковому порядку вимагають акцентованого підсвічування, висвітлюються в залежності від кольору металу. Тобто:

  • для освітлення платини потрібне м'яке світло; 
  • срібла - холодні тони освітлення;
  • золото - тепле, переливаються освітлення;
  • алмази - яскравий, з безліччю джерел світла.

При висвітленні хутряних виробів рекомендується дещо збільшити освітлення в порівнянні з нормованим значенням, оскільки хутро сильно поглинає світло. Крім того, потрібно забезпечити досить великий кут падіння світла, щоб підкреслити структуру хутра.

При висвітленні виробів з кришталю або мають поліровані, або дзеркальні поверхні потрібно використовувати спрямований холодне світло.

Шкіра і замша, особливо темних тонів, дуже чутливі до перегріву і до «Пересвітлювання». З іншого боку, вироби з цих матеріалів (зокрема, взуття) активно поглинають світло і вимагають збільшення освітленості. Вихід - рівномірне освітлення всієї торгової площі і світловий акцент на пріоритетний товар.

Ви знаєте, про все розповісти неможливо. Надто вже багато нюансів. З цього я можу вам порекомендувати таку ось річ.

Якщо вам потрібно висвітлити супермаркет або будь-який інший торговий простір, звертайтеся тільки до фахівців, чия компетентність підтверджена досвідом і якісними реалізованими проектами. Професіоналізм ще ніхто не відміняв!

Залишити заявку на розрахунок
Замовте безкоштовний розрахунок автоматизації вашого магазину зараз