Поради по розміщенню торгового обладнання
Статті

Поради по розміщенню торгового обладнання

12 Лютого 2016

Мій друг Максим - перфекціоніст. Вдома у нього все розкладено строго по полицях, навіть одяг складена за кольором. Нещодавно ми зустрілися за чашкою кави, і він поспішав поділитися неприємною, за його словами, історією, яка трапилася з ним тиждень тому.

Перебуваючи у відрядженні в іншому місті, Максим знайшов магазин, в якому збирався купити продукти. «Чорт ногу зламає! - цитую Максима. - Стелажі розставлені хаотично, ніякої логіки, все товари упереміш. Я 20 хвилин шукав хліб! Хоча, здавалося б, що може бути простіше, ніж знайти хліб ?! » В результаті хліб він так і не знайшов, тому пішов з магазину злим і голодним.

Ситуації, коли покупець не може знайти товар, трапляються дуже часто. В результаті відбувається відтік клієнтів, а, отже, магазин несе збитки.

Ця розсилка покаже вам, як грамотна розстановка обладнання зведе нанівець кількість «мертвих зон» і збільшить кількість «гарячих», дозволить управляти потоком покупців і змусить повноцінно працювати кожен квадратний метр вашого магазину.

Розрахунок ефективної площі магазину

Щоб зрозуміти, ефективно ви використовуєте свою торгову площу, чи ні, давайте розрахуємо коефіцієнт ефективності: Ке = S т / Sо, де S т - це торгова площа, а Sо - загальна. Чим вище отримане значення, тим ефективніше використовується площа магазина.

Пропоную вам зробити невеликі розрахунки по вашому магазину.

Як приклад. Припустимо, загальна площа магазина 70 кв. м., з них торгова площа - 40 кв. м. Коефіцієнт ефективності дорівнює: 40: 70 = 0,6.

Якщо коефіцієнт менше 0,6, це означає, що торговельна площа використовується неефективно. На Заході найбільш оптимальне значення - 0,7

 

Розрахунок площі, що зайнята обладнанням

Щоб зрозуміти, перевантажили ви магазин стелажами / меблями / обладнанням чи ні, треба зробити ще один розрахунок - обчислити установчу площа обладнання. Коефіцієнт установчої площі (Ку) показує ефективність розміщення обладнання в торговому залі. Ку визначається, як відношення настановної площі (тобто зайнятої обладнанням) до загальної площі торгового залу: Ку = Sу / Sо, де Sy - це установча площа, а So - загальна. Оптимальна величина коефіцієнта в магазинах самообслуговування становить 0,3 - 0,2.

Підставляйте свої дані, і робіть розрахунок.

Як приклад. Припустимо, що загальна торгова площа магазину - 70 кв. м., а обладнання займає в ньому 35 кв. м. Ку = 35/70 = 0,5.

Якщо коефіцієнт більше 0,35 це означає, що торговий зал перевантажений обладнанням, а то що є - використовується неефективно. У підсумку, покупцям складно вибрати товар, тому що переміщення по магазину ускладнено, мало місця, а товар накладено один на одний.

Принципи та правила розміщення торгового обладнання

Ніхто не сперечається, що зручніше за все працювати з торговими залами стандартної геометричної форми. Навіть новачок легко розташує обладнання та торгові меблі в квадратному або прямокутному приміщенні. На жаль, ідеальні параметри - це рідкість. Магазини відкривають на самих різних площах - з колонами, поворотами, непропорційно довгими стінами. І в кожному хочеться зробити саму зручне планування як для роботи персоналу, так і для покупців.

На зображенні нижче наводяться приклади внутрішньої компоновки торгового обладнання в магазинах самообслуговування.

Історично так склалося, що люди звикли до правостороннього руху. Тому, порада: організовуйте внутрішній простір так, щоб люди рухалися по правій стороні і проти годинникової стрілки.

При розміщенні торгового обладнання в своєму магазині враховуйте такі правила:

1. 60% площі залу виділіть покупцям: для проходу між стелажами, комфортного доступу до прилавків і холодильників, достатнього огляду вітрин.

2. Товар повсякденного попиту, або особливо приваблива продукція повинна знаходитися в зонах, віддалених від входу, або в «мертвих» зонах. І в цьому немає парадоксу, так як завжди є продукція, заради якої клієнт готовий перетнути весь магазин. При цьому він може зацікавитися і іншим асортиментом - провокація імпульсного попиту завжди підвищує величину середнього чека в магазинах.

3. Для проходу однієї людини з продуктової кошиком або візком необхідно мінімум 90 см.

4. Якщо товар перебувати на нижній полиці, то потрібно близько 1-го метра вільного простору, щоб його звідти дістати.

5. Якщо в проході зустрічаються два покупця з візками, то потрібно приблизно 2 метри торгового залу, щоб вони змогли легко розминутися.

6. У ситуації, коли один покупець розглядає товар, стоячи обличчям до стелажів, а другий проходить позаду нього потрібно відстань 1,25 метра.

7. Так само намагайтеся не робити занадто вузьких проходів і не встановлюйте стелажі великої висоти, відвідувачі відчувають себе незатишно в такій обстановці.

При розстановці обладнання також зверніть увагу на товари, які можуть бути сусідами один одному. Наприклад, це стелажі з пивом і чіпсами, солоним арахісом, снеками. Найчастіше, покупець купить і другий товар, який доповнює перший. Головне тут не наплутати нічого і не покласти в одному відділі солодощі поруч з м'ясом, а рибу з сиром і молоком.

 

Золотий трикутник

Напевно кожен з вас чув про такий термін, як золотий трикутник. Простими словами - це вигідне розміщення товарних стелажів в магазині, для стимулювання покупця купити більше, ніж він планував. Принцип його побудови дуже простий. Є три вершини: вхід в магазин, товар, що найкраще продається і каса. Якщо з'єднати три цих точки на плані магазину повинен вийти трикутник, за умови, звичайно, що торгове обладнання правильно розставлено. Даний трикутник повинен охоплювати велику площу всього торгового залу і основні товарні групи. Тобто, приходячи в магазин, покупець повинен пройти весь товарний асортимент і купити по ходу руху ще щось. Згадайте, що великі мережі супермаркетів завжди розташовують такі товари як хліб, молоко, масло, ковбаси та кондитерські вироби в глибині торгового залу.

 

Висновок

Перш за все покупці цінують зручність і комфорт при здійсненні покупки. Якщо вони не можуть знайти потрібний товар, або місця мало, або ще якась проблема, - то це викликає роздратування! Якраз сьогодні вранці, моя колега висловила своє невдоволення в сторону одного магазину біля її будинку. Каже, що там незручно ходити між рядами, товар розміщений на стелажах якимось нелогічним чином, і що взагалі там можна заблукати. Тому, потрібно ретельно планувати розстановку торгового та холодильного обладнання, що б клієнти без праці знайшли все, що їм треба, і витрачали у вас все більше грошей.

Наостанок кілька порад щодо правильного розміщення торгового обладнання в магазині.

Вхід в магазин: тут необхідно розташовувати свій унікальний товар, який би відразу виділяв ваш магазин на тлі інших, товар який би залишав почуття подиву у покупця. Наприклад, це може бути солодка випічка власного виробництва, подарункові набори до свят і так далі.

Права стінка в магазині або перші стелажі: тут покупець тільки зайшов в магазин з порожній кошиком, і він буде намагатися інстинктивно покласти туди хоч що-небудь. У цьому випадку хорошим варіантом буде установка стелажів з овочами, які ми купуємо майже кожен день і стелажів з незвичайними фруктами, горіхами, сухофруктами, полуницею в яскравій упаковці.

Дана зона так само добре реалізує сезонні товари які в будь-якому випадку необхідно купити: наприклад дачні набори для пікніка на травневі свята, великодні набори, новорічні іграшки та подарунки.

Вершини золотих трикутників: тут необхідно розмістити продукти, на які ви робите основний акцент, ті товари, що приносять максимальний прибуток. Пройшовши більшу частину торгового залу до них, покупець обов'язково щось Бодай їм тенета розставив ще з собою. Там же поруч встановлюють холодильні вітрини для молочної та ковбасної продукції, так як це товар повсякденного попиту.

Острівні стелажі і внутрішній простір магазину: тут слід розмістити товари, на які попит періодичний, це можуть бути різні консерви, соуси, приправи.

Прикасова зона і каса: тут останній етап здійснення імпульсних покупок для невеликого бюджету - жуйки, снеки, шоколадні батончики і так далі. У цьому місці діти можуть смикати батьків за руку і просити купити «кіндер-сюрприз» або чупа-чупс, тому потрібно подбати про розміщення товару на невеликій висоті.

Ще рада особисто від мене. Уявіть, що магазин - це ваш будинок, а обладнання - це меблі. Розставляйте його так, що б обстановка викликала у вас почуття комфорту, було все видно, і нічого не заважало. Якщо вам самому буде комфортно у вашому магазині, то і покупці це відчують!

Залишити заявку на розрахунок
Замовте безкоштовний розрахунок автоматизації вашого магазину зараз