Як відкрити магазин одягу 2022
Статті

Як відкрити магазин одягу 2022

28 Січня 2022

Як відкрити магазин одягу у 2022 році?

Продаж одягу – бізнес, який завжди був, і буде залишатися актуальним. Нерідко він починається з відкриття невеликого шоуруму чи бутіка. При цьому навіть за умов жорсткої конкуренції новий магазин має можливість знайти свого покупця завдяки унікальному асортименту.

Багато підприємців мріють мати власний магазин. Але, як і будь-який інший бізнес, цей має безліч нюансів. У статті ви зможете дізнатися про те, як можна відкрити магазин одягу і не допустити численних помилок.

Які напрями існують

Перш ніж виконувати планування, необхідно визначитися зі своєю цільовою аудиторією. Хто буде вашим покупцем чоловіки чи може ви зупините свій вибір на товарах для жінок та дітей?

Кожна категорія має свої особливості, які важливо враховувати. Ідеальним вибором може стати спільний продаж речей для дітей, чоловіків та жінок. При виборі такого варіанта рівень прибутку магазину буде вищим.

Можна вибрати певну категорію одягу. Наприклад:

  1. Магазин нижньої білизни Вимагає менше інвестицій та окупається набагато швидше.
  2. Бутік дитячого одягу. Вимагає чималих інвестицій, але передбачає збільшення середнього чека.
  3. Спортивний одяг. Необхідно багато інвестувати, але ця категорія одягу завжди буде актуальною. Відповідно подібний магазин матиме покупців.

Магазин з продажу одягу також може підрозділятися відповідно до ціни, а саме:

  • Преміум клас. Це незначна частина ринку, що характеризується підвищеним середнім чеком. Найчастіше подібний магазин розміщують у центрі міста, в елітних тц або в окремих будинках. Одяг тут купуватимуть люди з хорошим рівнем доходу.
  • Середній сегмент. Це та категорія, яка сьогодні має попит. Всі ціни на товари доступні, а націнка набагато нижча, ніж у бутіках. Дані магазини можуть знаходитися в різних локаціях. Це може бути торговий центр, житловий будинок або офіс.
  • Низький ціновий сегмент. Це секонд-хенди та стокові магазини. Подібні точки для торгівлі розміщують найчастіше на ринках. Ціни на товари невеликі, але і якість їх відповідна.

На початку діяльності для підприємця ідеальним варіантом стане магазин із категорії середнього цінового сегмента. Попит на речі з даної категорії буде високим, а великі фінансові вкладення, на відміну від преміум класу, не будуть потрібні.

Купувати франшизу чи створювати все з нуля?

Перше, що необхідно для відкриття магазину з продажу одягу, визначитися зі стратегією бізнесу. Існує три варіанти, з яких доведеться вибрати один:

  • діяти самостійно;
  • придбати вже готовий магазин;
  • купити франшизу.

Зазвичай, вибір роблять з фінансового становища. Цілком ймовірно, що визначившись з даним моментом, вибір категорії та формату торгової точки звузиться.

Щоб зробити правильний вибір, краще розглянути плюси та недоліки кожного варіанту.

Самостійний старт

Створення магазину одягу з нуля має низку переваг:

  • самостійне визначення вкладень та фінансових витрат;
  • відсутність будь-яких інструкцій, свобода вибору у всьому;
  • можливість вибору відповідного формату та цінового сегмента;
  • перспектива створення власного оригінального бренду.

Існують і негативні моменти такого магазину:

  • відсутність досвіду у співпраці з постачальниками та формуванні асортименту може призвести до відсутності попиту;
  • наявність труднощів у пошуку приміщення, орендодавці із сумнівом ставляться до новачків;
  • через відсутність досвіду можуть виникнути проблеми у навчанні персоналу магазину та закупівлі обладнання;
  • необхідність у самостійній розробці та створенні стратегії просування.

Купівля франшизи

Переваги покупки франшизи полягає в наступному:

  • розкручений бренд стане гарантією впізнаваності;
  • відсутня потреба у пошуку постачальників, наявність готової логістики;
  • вже створені рекламні матеріали;
  • допомога у процесі відкриття: вже готовий дизайн-проект, наявність інструкцій щодо підбору приміщення.

Серед недоліків виділяють:

  • з'являється необхідність щомісяця обов'язково виплачувати роялті та рекламні відрахування;
  • необхідно слідувати вже наявним інструкціям;
  • обмеження у виборі асортименту та постачальників;
  • наявність високого стартового вкладення.

Придбання готового бізнесу

Перевагами такого магазину будуть:

  • наявність рішень щодо обладнання та нерухомості в магазині;
  • наявність налагодженої моделі по роботі з персоналом, асортиментом та співпрацею з постачальниками;
  • наявність клієнтської бази.

 

Але, попри наявність переваг, існують і недоліки:

  • перед придбанням бізнесу важливо все перевірити ще раз, адже продаж може свідчити про нерентабельність;
  • можуть бути присутні підводні камені, про які попередній власник не буде говорити (наявність штрафів, боргів тощо);
  • негативна репутація, яка створить труднощі на шляху до успіху.

Кожен із варіантів, для магазину навіть із невеликими масштабами торгівлі, потребує серйозних інвестицій.

Що може знадобитись для відкриття магазину?

Щоб не пропустити чогось дійсно важливого, необхідно добре підготуватись та вивчити всі особливості даного бізнесу. Тільки за такого розкладу вдасться створити справді ефективну та прибуткову справу.

Які документи знадобляться для відкриття

Це найважливіша частина. Необхідно спочатку знати кількість засновників та форму оподаткування.

Як і під час створення будь-якої іншої торгової точки знадобиться оформлення досить великого пакета документів та дозволів на ведення діяльності.

Насамперед знадобиться створення ІП або ТОВ та отримання відповідного документа від податкової служби. Який формат вибрати, бізнесмен має визначити самостійно з урахуванням передбачуваного масштабу продажу, кількості працівників та інших параметрів.

Серед основних документів, оформлення яких знадобиться варто виділити:

  • оформлення продавців;
  • реєстрація касового апарату;
  • оформлення куточка покупця;
  • у разі потреби потрібно буде отримати дозвіл на здійснення торгівлі від СЕС та пожежної служби.

Якщо ви плануєте розмістити вивіску, то щоб це зробити доведеться отримати дозвіл. Для отримання дозвільної документації необхідно підготувати заяву, надати копію про реєстрацію юридичної особи або ІП, засвідчену нотаріусом реєстраційну картку, власний ескіз вивіски, кольорові фотографії магазину разом із вивіскою.

Що має знати підприємець про вибір приміщення?

Якщо місто велике, то важливо розуміти, в якому районі ви хочете розмістити свою торгову точку, і після цього приступати до вибору приміщення. Варто врахувати, що потенційний покупець повинен легко добратися з будь-якої частини міста в даний район.

Можна виділити 3 правила, які допоможуть з вибором місця:

  1. Важливо, щоб сама точка мала хорошу прохідність, інакше доведеться на регулярній основі вживати додаткових заходів щодо залучення клієнтів з інших частин міста.
  2. Вибране приміщення має відповідати чинним державним стандартам, інакше його доведеться повністю переробляти.
  3. Краще скористатися послугами маркетологів та подбати про дизайн та створення відповідної атмосфери у приміщенні. У такому разі відвідувачі не просто розглядатимуть товар, а й захочуть його придбати.

Як показує практика, гарною ідеєю буде розмістити магазин у торговому центрі. Це дозволяє отримувати на регулярній основі незалежно від пори року стабільний потік відвідувачів.

Яке обладнання знадобиться?

Кількість обладнання залежить від масштабу діяльності. Як правило, практично завжди потрібна закупівля вішалок, прилавків, кабінок для примірки, вітрин, дзеркал та інших дрібниць для організації торгового залу. Може знадобитися система відеоспостереження, касовий апарат, монітор, система обліку та контролю.

Варто зазначити, що касова техніка у сучасних реаліях – важливий інструмент, який необхідний кожній торговій точці. ККТ має повністю відповідати законодавству. До списку може входити значно більше пристроїв, наприклад:

  • pos-термінал;
  • сканер штрих кодів;
  • мікрокіоски;
  • детектори купюр.

Може знадобитися інше обладнання. Власник бізнесу може самостійно залежно від фінансових можливостей чи інших критеріїв, вирішувати яке обладнання купувати, а яке ні.

Автоматизація магазину одягу

Збільшити середній чек та відвідуваність магазину допоможе автоматизація. Цифрові технології дозволяють керувати бізнесом на відносно новому рівні, а також:

  • скоротити черги на касі;
  • набагато швидше обслуговувати клієнтів;
  • ефективно створювати акції та контролювати розпродажі та знижки;
  • зменшити кількість крадіжок з боку клієнтів та персоналу.

Фахівці рекомендують вже з першого дня запроваджувати автоматизовану систему. Особливо важливо виконати автоматизацію каси та складу.

На складі проводиться інвентаризація та облік при надходженні товару. Техніка допоможе виконувати дані процеси значно простіше та швидше. При цьому крадіжки з боку клієнтів та персоналу будуть зведені до мінімуму.

За допомогою автоматизованого обладнання в касовій зоні не будуть накопичуватися великі черги. Для збільшення продуктивності буде запроваджено pos-систему. Програма може працювати 24/7.

Як вибрати постачальників?

Перш ніж відкрити бутік, необхідно здійснити пошук постачальника. На жаль, виробники одягу не знають про всі торгові точки, тому виконувати пошук доведеться самостійно.

Як правило, пошук постачальників слід виконувати за допомогою спеціалізованих сайтів. Але, місце пошуку безпосередньо залежить від класу товару, який ви продаватимете.

На початку діяльності найкращим рішенням буде дотримання наступних рекомендацій щодо закупівлі:

  • наявність 4-5 постачальників, які пропонують великий асортимент;
  • купувати товар невеликими партіями, щоб переконатися в якості;
  • перед укладанням договору про співпрацю, детально вивчити репутацію постачальника.

Крім цього, партнер має відповідати наступним критеріям:

  • постачати необхідний обсяг продукції;
  • пропонувати вигідну ціну для закупівлі;
  • давати гарантію на якість;
  • надавати одяг високої якості.

Як сформувати асортимент магазину?

Головне не перетворити магазин одягу на супермаркет всього і для всіх. Доцільно буде ідентифікувати аудиторію покупців і возити товари, які будуть для них цікавими. У такому разі конверсія та прибуток будуть максимальними.

У торговому залі можна розмістити аксесуари. Купуючи одяг покупці досить часто звертають увагу на супутні товари.

Через 2-3 місяці необхідно проаналізувати прибуток з кожної позиції в асортименті. Допоможе з цим програма обліку. У результаті аналіз покаже, які товарні групи необхідно витратити більше оборотних коштів.

Чи потрібна реклама?

Якщо магазин був розміщений у торговому центрі, то за допомогою рекламних технологій залучити нових відвідувачів малоймовірно, що вийде. Зацікавити такого покупця можна лише ексклюзивною продукцією чи знижками.

При відкритті нового магазину в окремому приміщенні потрібно подбати про наявність вивіски, штендерів, роздачі флаєрів і т. д. При цьому всі ці інструменти повинні бути максимально зорієнтованими на цільову аудиторію.

У будь-якому випадку, при появі нового магазину потрібно подбати про запуск ефективної рекламної кампанії. Особливо якщо йдеться про вузьку споживчу нішу

Які вкладення знадобляться?

Як відомо, будь-який бізнес потребує капіталовкладень, і магазин одягу не є винятком. Можна позичити у друзів чи родичів, оформити кредит, мати власні заощадження – є безліч варіантів. Бізнес це ризик, тому будьте готові до втрати великих грошей.

Щоб не втратити свій бізнес, важливо враховувати всілякі ризики та спланувати все наперед. Допоможе це зробити бізнес-план.

Чому важливо мати добре продуманий бізнес-план?

Кожен досвідчений підприємець розуміє, що бізнес-план з відкриття магазину одягу дасть відповіді на всі питання, що виникли, ще до запуску. А саме:

  • де магазин буде розташований;
  • наявність конкурентів поблизу;
  • скільки грошей знадобиться на кожний етап;
  • як буде розташований товар всередині торгової зали;
  • скільки працівників буде працювати;
  • як виглядає цільова аудиторія.

Витрати

Весь капітал краще спочатку поділити на первісні витрати та щомісячні. Саме виходячи з даних цифр, вдасться порахувати рентабельність.

Спочатку важливо врахувати не лише витрати на закупівлю одягу, оренду приміщення, а й виділити кошти на виплату заробітної плати працівникам. Зазвичай, зарплата продавців складається із постійного окладу та відсотка від виручки. Саме така схема мотивуватиме співробітника продавати набагато більше товару.

Чи вигідно мати магазин одягу у 2022 році?

Торгівля споконвіку була, і залишатиметься найпопулярнішим напрямком бізнесу. Здійснити відкриття магазину одягу за наявності стартового капіталу нескладно. Окупність знаходиться в межах 8-12 місяців. Але тут важливо правильно підібрати асортимент, вибрати гарне місце та категорію товару для магазину.

У цьому напрямі існує велика конкуренція. Але, завжди є можливість розширення асортименту за рахунок аксесуарів та інших супутніх товарів. А головне у будь-якому випадку є шанс створити свою конкурентну перевагу. Можна йти вже готовим шляхом, купуючи франшизу або створити власний унікальний бренд.

Гарантувати високий прибуток під час відкриття магазину з нуля ніхто не може. Однак дотримання рекомендацій цієї статті допоможе передбачити багато ризиків. При створенні нового магазину одягу важливо врахувати всі нюанси та підійти до цього питання з усією серйозністю. Якщо все робити розважливо, то ви зможете у 2022 році відкрити прибутковий магазин і стати успішним бізнесменом.

Залишити заявку на розрахунок
Замовте безкоштовний розрахунок автоматизації вашого магазину зараз