Як відкрити продуктовий магазин
Статті

Як відкрити продуктовий магазин

03 Серпня 2022

Як відкрити свій магазин продуктів

Якщо ви вирішили відкрити свою справу, варто почати з магазину продуктів. Ця ніша завжди буде користуватися популярністю, незалежно від ситуації у суспільстві. Не має значення, в якому місті України ви хочете відкрити продуктовий магазин. Вартість для старту, обладнання, юридичні аспекти та первинні витрати скрізь будуть плюс-мінус однакові.

Як відкрити свій магазин продуктів біля будинку? Ми зібрали всю необхідну інформацію для легкого та правильного старту. Прийдеться трохи вникнути в процес, щоб нічого не проґавити та створити функціональний бізнес. Повірте, це того варте свій магазин – це відмінний старт для майбутнього підприємця.

Головне питання, з чого ж почати та в якому напрямку рухатися? Відповідь проста – насамперед будується концепція. Бажано всі ідеї та задуми записувати, щоб нічого не проґавити в майбутньому плануванні магазину.

Концепція магазину продуктів

Спочатку варто добре подумати, що саме ви хочете продавати та в яких обсягах. Вибір величезний: молочні продукти, тільки овочі та фрукти, бакалія, хлібобулочні та кондитерські вироби, можливо м'ясо чи риба, магазин домашньої готової їжі чи напівфабрикатів. Радимо не зупинятися на чомусь конкретному. Для повноцінного магазину варто вибрати широкий та якісний асортимент, це допоможе залучати більше відвідувачів.

Концепція магазину складається з кількох важливих пунктів. Поговоримо про кожен окремо.

Асортимент

Якщо ви оберете невеликий формат магазину біля будинку, то це не означає, що асортимент має бути мізерним. Проведіть аналіз у конкурентів, подивіться в інтернеті, які товари мають попит, і запропонуйте покупцю широкий вибір. Але врахуйте, що завойовувати довіру та вдячність клієнтів варто не величезним асортиментом, а насамперед якістю. Одне без іншого не може існувати у бізнесі.

Якщо у вас буде невеликий та вузькоспрямований асортимент, чи варто взагалі відкривати магазин, чому люди мають зробити вибір на вашу користь? Але якщо вибрати бік широкого асортименту, то коли окупиться така ідея і чи окупиться взагалі? Усі ці ризики обов'язково треба врахувати.

Назва магазину

У цьому пункті не варто давати волю фантазії, назва має бути простою і легко запам'ятовуватися. Ви відкриваєте магазин продуктів, а не шоурум чи нічний клуб. Також можете для натхнення подивитися в інтернеті якісь варіанти, але краще придумати щось своє, унікальне. Пам'ятайте, що назву потрібно зареєструвати, але про це поговоримо трохи згодом. Категорично не рекомендуємо називати магазин продуктів жіночим чи чоловічим ім'ям. Це застарілий антитренд – пам'ятайте, у якому році ви відкриваєте бізнес.

Приміщення

До цього питання варто підійти серйозно, щоб не вкласти зайвих коштів. Для невеликого магазину формату біля будинку можна орендувати приміщення на 40-50 кв. метрів. Це буде оптимальна площа для такого підприємства. Якщо брати більше, то ви будете переплачувати за квадратні метри, які ніяк не впливатимуть на прибутковість магазину.

Приміщення має бути в багатолюдному місці, бажано житловий квартал, поряд із зупинкою транспорту чи станцією метро. Велика прохідність забезпечить непоганий старт такого формату магазину. Можна орендувати приміщення на першому поверсі багатоповерхового будинку з окремим виходом на прохідну вулицю. Такі місця часто здаються під комерцію на добрих умовах.

Не варто винаймати приміщення на ринку, адже невеликий магазин не зможе витримати конкуренцію, а в маленьких кварталах покупців буде недостатньо для активного товарообігу.

Ще один важливий аспект – спробуйте знайти приміщення неподалік освітніх закладів. Тоді вам буде забезпечено потік покупців весь день, а не тільки в годину пік. Для цього потрібно орієнтуватися на таку частину аудиторії як школярі та студенти. Запропонуйте їм булочки, сосиски в тісті, чай та каву, шоколадні батончики тощо. Тож ми плавно підійшли до наступного пункту – вибір цільової аудиторії.

Цільова аудиторія

Цільова аудиторія майбутнього магазину – це запорука успіху бізнесу. Тут потрібен докладний і глибокий аналіз потенційних покупців, а саме – ви повинні передбачити всі його бажання, вимоги та біль. Що також досить важливо – проводити аналіз ЦА потрібно не лише перед відкриттям магазину, а й під час розвитку самого бізнесу. Це допоможе переглянути свої пропозиції та побудувати для клієнтів максимально комфортні умови купівлі товару.

Уявіть, якого покупця ви бажаєте бачити у власному магазині. Щоб це зрозуміти, потрібно дати відповідь на такі питання.

  • Скільки років
  • Чоловік/жінка/підліток
  • Сімейний стан
  • Середній прибуток
  • Ким працює
  • Захоплення та інтереси
  • Базові та індивідуальні потреби
  • Стиль життя

Завдяки відповідям на ці питання ви зможете дізнатися важливі речі про вашу потенційну аудиторію, краще підлаштуватися під неї. Наприклад, коли більш актуально щоб магазин працював, який сервіс чекає клієнт, йому потрібен великий чи невеликий асортимент, хоче самостійно вибирати продукти чи з допомогою консультанта тощо.

Логістика

Дуже вагомий пункт, немає товару – немає продажів. Варто підійти до процесу дуже відповідально, знайти перевірених постачальників та обов'язково укласти договір про співпрацю. Це потрібно зробити для того, щоб у відповідальний момент, наприклад перед відкриттям, ваш постачальник не підвів вас. Ви також можете застрахувати товар, якщо він надходить з інших областей, міст або країн. Все це варто робити із перевіреним юристом, який має досвід у складанні таких документів. Краще витратити гроші на юриста, аніж витратити їх на товар, який не приїде. 

Щоб знайти перевіреного постачальника, виберіть кілька і замовте різну продукцію, на різні суми. Так ви зможете визначити, що найкраще підходить для ваших покупців та кому можна довіряти. Якщо вам хтось сподобався, то домовтеся про тестовий період роботи. Щоб краще дізнатися про співпрацю.

Далі складіть графік надходжень товару до магазину та не забувайте вести облік продукції, яка вже закінчується. Для цього найкраще відразу автоматизувати весь облік у магазині. Автоматизація допоможе уникнути багатьох проблем та заощадить ваш бюджет. Про це поговоримо пізніше.

Юридичні аспекти

Юридична реєстрація бізнесу займе багато часу, сил та ресурсів. До цього питання потрібно підійти дуже відповідально і краще звернутися до людини, яка вже стикалася з цими аспектами. Так ви наперед дізнаєтеся, що на вас може чекати та в якому порядку діяти. Що потрібно зробити насамперед:

  1. З'ясувати скільки буде власників
  2. Визначитись з формою оподаткування
  3. Придумати назву магазину та зареєструвати авторські права на нього
  4. Відкрити рахунок у банку та зробити печатку
  5. Зареєструватися у пенсійному фонді та фонді соціального страхування
  6. Отримати дозволи для вивіски магазину

Щоб отримати дозвіл для вивіски магазину, вам потрібно:

  1. Зробити заявку
  2. Надати копію свідоцтва про реєстрацію фірми (засвідчену попередньо у нотаріуса) та реєстраційну картку
  3. Власне ескіз вивіски
  4. Кольорові фотографії магазину, де буде показаний магазин разом із вивіскою

Також потрібно отримати дозвіл від пожежної служби та санітарно-епідеміологічної служби, щоб не отримати несподіваний штраф. Для цього зберіть такі документи:

  1. Офіційна заява до цих служб
  2. Свідоцтво про реєстрацію приватного підприємства
  3. План БТІ
  4. Договір оренди приміщення
  5. Документи на встановлення протипожежної сигналізації
  6. Санітарний паспорт об'єкта
  7. Сертифікати якості на товари
  8. Договір на вивезення побутових відходів

Для отримання касового апарату знадобиться:

  1. Заява про встановлення контрольно-касової машинки
  2. Договір оренди на приміщення
  3. Паспорт на касові апарати
  4. Копії свідоцтва про відкриття магазину (нотаріально засвідчені)

Список документації величезний, тому не рекомендуємо займатися всім самостійно. З огляду на юридичну неграмотність можна щось зробити не так і доведеться починати спочатку. Так ви втратите час, а разом із ним і бажання відкривати магазин.

Ось ще одна причина орендувати приміщення, яке від початку передбачено для магазину продуктів і де є все необхідне для роботи. Тоді не доведеться займатися переплануванням.

Устаткування

Вічне питання: купувати нове обладнання чи скористатися зв'язками знайомих та знайти б/в? Відповідаємо – краще одразу взяти нове. Так ви суттєво заощадите на обслуговуванні старого, яке незабаром точно вас підведе. Щоправда, ризикувати не варто, адже від обладнання також залежить свіжість продуктів, що стоять у холодильниках.

Ось що вам знадобиться:

  • Холодильні вітрини
  • Універсальні вітрини
  • Морозильні вітрини
  • Кондитерські холодильні вітрини
  • Настільні холодильні вітрини
  • Морозильні скрині
  • Холодильні шафи
  • Морозильні шафи
  • Торгові стелажі та прилавки

Варто зауважити, що обладнання для продуктового магазину – найважливіший фактор у бізнесі. Саме обладнання відповідає за зберігання товарного запасу (якість), демонстрацію продуктів (перше враження), їх подальший продаж (прибуток магазину). Тому економити на спецтехніці не найкраща ідея. Покажіть клієнтам, що вам важливий вигляд вашого магазину.

Персонал

  1. Кількість співробітників. Вам знадобляться кілька продавців, що залежить від розмірів магазину, досвідчений бухгалтер, старший зміни для контролю та можливо охоронець та вантажник на неповний робочий день. Оскільки магазин працюватиме приблизно з 8 ранку до вечора, то краще встановити відразу дві зміни працівників. Так ви підвищите їхню продуктивність& 
  2. Зарплата працівників. Зрозуміло, що магазин у перші місяці роботи не буде приносити величезний прибуток. Через це потрібно заздалегідь розрахувати у бюджеті графу зарплату працівників. Краще робити із запасом на 3-4 місяці, щоб не виникло неприємної ситуації з оплатою. 
  3. Медкнижки співробітників. Якщо ви хочете працювати за законом, варто наймати співробітників офіційно, платити за них податки державі та оформлювати їм медичні книжки. Так ви уникнете штрафів від СЕС, коли прийде раптова перевірка. Це також допоможе вашій репутації.

Автоматизація робочого процесу та облік магазину продуктів

Ось ми й дісталися дуже важливого пункту – автоматизація магазину продуктів. Це вигідний, швидкий та популярний спосіб систематизувати та зробити функціонування самого бізнесу простіше. Автоматизація допомагає суттєво скоротити час для інвентаризації товару, відстеження виручки, контроль та мотивація персоналу, заповнювати різного характеру звіти та вести бізнес у цілому.

Не хочете витрачати час, щоб заглиблюватися у всі процеси роботи магазину? Але також не довіряєте новому персоналу? Варто замислитися про автоматизацію від його відкриття. Зручний та ефективний облік допоможе приймати правильні управлінські рішення для процвітання бізнесу. Ви самі зможете стежити за роботою магазину, не витрачаючи на це весь вільний час.

Тим більше якщо у вас кілька точок у різних частинах міста чи країни – автоматизація допоможе об'єднати ці точки та через інтернет відстежувати роботу навіть із телефону. Погодьтеся, звучить дуже привабливо?

Чи вигідний магазин продуктів?

Є кілька факторів, які безпосередньо впливають на рентабельність магазину. Якщо ви зможете забезпечити 100% функціональність цих факторів, то у вас все вийде і магазин продуктів окупиться вже через рік. Звичайно, є ймовірність швидшої самоокупності, але ми будемо реалістами й візьмемо середній результат.

Формула успіху має такий вигляд: правильне місце – хороший продукт – якісний сервіс. У кінці ви отримаєте гарний результат та вигоду від магазину продуктів.

Залишити заявку на розрахунок
Замовте безкоштовний розрахунок автоматизації вашого магазину зараз