Як відкрити свій магазин з нуля
Статті

Як відкрити свій магазин з нуля

19 Червня 2022

На перший погляд багатьом підприємцям-початківцям здається, що відкрити магазин – це найкраще вкладення, яке не вимагає багато зусиль, часу та коштів. На жаль, це зовсім неправильна думка. У процесі відкриття магазину з нуля виникає стільки підводного каміння і питань, що швидко розібратися, ніяк не вийде.

Якщо у вас все ж таки виникло бажання відкрити магазин, але ви не знаєте з чого почати і за що перше хапатися - почніть з цієї статті. Ми намагатимемося докладно і просто пояснити, на що потрібно звернути увагу насамперед і як не прогоріти в перший місяць відкриття.

Для початку варто визначитися з форматом магазину – онлайн чи офлайн. Онлайн варіант куди простіше, швидше та набагато дешевше. Такий магазин не вимагає багато співробітників, гарне приміщення та паперової тяганини. А ось з офлайн-магазином доведеться довго розбиратися. Цей процес багатоетапний і складний, тому потребує багато часу, вкладень та сил.

Давайте розглянемо, як відкрити офлайн магазин з нуля.

Концепція

  • Вибрати товар, який Ви плануєте продавати

Перша зупинка це концепція магазину. Добре, якщо у вас в голові є задум або приблизне бачення формату магазину. Але найкраще продумати концепцію та напрямок магазину, який зараз має попит.

Потрібно зробити аналіз споживчого ринку та дізнатися, що найбільше купують люди незалежно від ситуації в країні, доходів та рівня життя. Це можуть бути товари для домашніх вихованців, одяг та взуття, продукти, дитяче приладдя тощо.

Багато що залежить від місцевості, де буде розташований магазин (місто мільйонник, обласний центр, село або невелике місто), від потреб населення та від ваших особистих уподобань.

Після того як ви визначитеся з товаром, потрібно відповісти на головні питання. Чи буде ваш товар мати попит? Хто ваші головні конкуренти? Які конкурентні сторони вашого товару? Скільки буде торгових точок і чи хочете ви у майбутньому розвивати торговельну мережу?

  • Асортимент магазину

Широкий у вас буде асортимент або вузький це ще одне з головних питань. Подумайте, хто буде вашим покупцем, який у нього дохід і потреби, скільки він готовий витратити на ваш продукт, чи сезонність впливатиме на продажі. Все це далеко не повний перелік питань, на які необхідно знайти відповіді для вдалого старту магазину.

Якщо у вас буде невеликий та вузьконаправлений асортимент, чи варто взагалі відкривати магазин, чому люди вибиратимуть саме вас. Але якщо зробити вибір у бік широкого асортименту, чи окупиться така ідея чи ні? Усі ці ризики також треба врахувати.

  • Визначити потенційних покупців

Цільова аудиторія вашого майбутнього магазину – це обличчя вашого бізнесу. Тут потрібен дуже докладний та глибокий аналіз потенційних покупців. Що також дуже важливо – проводити аналіз ЦА потрібно не лише перед відкриттям магазину, а й під час розвитку самого бізнесу. Це допоможе краще дізнатися покупців та побудувати для них максимально комфортні умови покупки товару.

Повернемося до аналізу. Вам знадобиться вивчити потенційних покупців, усі його бажання, вимоги та біль. Щоб скласти «портрет» вашого постійного клієнта, потрібно зрозуміти, кого ви хочете бачити як покупець. Дайте відповідь на головні питання:

  1. Вік
  2. Стать
  3. Сімейний стан
  4. Дохід
  5. Зайнятість
  6. Інтереси
  7. Базові потреби
  8. Стиль життz
  9. Ставлення до продукту, який Ви плануєте продавати
  10. Інші захоплення

Завдяки відповідям на ці запитання ви вже зможете дізнатися дуже багато про вашу потенційну аудиторію. Наприклад, коли більш актуально щоб магазин працював, який сервіс чекає клієнт, скільки він готовий витратити за одне відвідування, який інтер'єр він хоче бачити і яка музика в залі більше сподобається.

  • Логістика
    Дуже вагомий пункт немає товару – немає продажів. Варто підійти до процесу дуже відповідально, знайти перевірених постачальників та обов'язково скласти договір про співпрацю. Ви можете застрахувати товар, якщо він надходить з інших областей, міст або країн.

А, щоб знайти перевіреного постачальника, виберіть кілька і замовте різну продукцію, на різні суми. Так ви зможете визначити, що найкраще підходить для ваших покупців та кому можна довіряти.

Далі складіть графік надходжень товару в магазин і не забувайте вести облік продукції, що вже закінчується.

Бізнес план

Вам потрібно продумати фінансову стратегію, і що докладніше, то краще. Ретельно проаналізуйте всі витрати на відкриття та ведення бізнесу:

  • реєстрацію
  • вартість оренди приміщення
  • ремонту та обладнання
  • витрати на закупівлю товару
  • оплату праці працівників
  • відрахування до страхових фондів
  • витрати на охорону
  • обслуговування каси
  • податки
  • багато іншого

Також у вас має бути грошовий резерв на кілька місяців роботи магазину, доки він не стане прибутковим. Бізнес-план – це той випадок, коли варто бути песимістичним та розраховувати на всілякі ризики.

Усі витрати можна сміливо множити на два. Так ви зможете відкласти трохи коштів на непередбачені витрати, які навіть за детального бізнес-плану можуть сплисти. Якщо не хочете самостійно цим займатися – найміть спеціалістів. Але варто також брати участь у розробці, щоби надалі не було сюрпризів.

Юридичні аспекти

Найважливіший і найзатратніший процес у відкритті магазину – це юридична реєстрація бізнесу. Що потрібно зробити для цього.

  1. Визначити кількість засновників
  2. Позначити форму оподаткування
  3. Придумати назву магазину та зареєструвати авторські права на нього
  4. Відкрити рахунок в банку
  5. Зробити друк
  6. Зареєструватися у пенсійному фонді
  7. Зареєструватися у фонді соціального страхування
  8. Отримати дозвіл для вивіски магазину, оскільки він вважається рекламним щитом
    З останнім пунктом трохи складніше. Для того, щоб отримати дозвіл, вам необхідно зробити заявку, надати копію свідоцтва про реєстрацію фірми (засвідчену попередньо у нотаріуса) реєстраційну картку, власне ескіз вивіски, кольорові фотографії магазину, де буде показаний магазин разом із вивіскою.

Крім цього обов'язково потрібно отримати дозволи від пожежної та санітарно-епідеміологічної служби. Для цього потрібні такі документи:

  1. Заява
  2. Свідоцтво про реєстрацію ПП
  3. План БТІ
  4. Договір оренди приміщення
  5. Документи на встановлення протипожежної сигналізації
  6. Санітарний паспорт об'єкту
  7. Сертифікати на товари
  8. Медичні книжки співробітників магазину
  9. Договір на вивезення побутових відходів

Серед працівників слід призначити відповідального з пожежної безпеки та відправити його на відповідні курси. А для отримання касового апарату знадобиться:

  1. Заява про встановлення контрольно-касової машини
  2. Договір оренди на приміщення
  3. Паспорт на кожний касовий апарат
  4. Нотаріально засвідчені копії свідоцтв про відкриття магазину

Найкраще орендувати приміщення, яке спочатку призначене для магазину. Тоді в ньому вже буде підходяще планування, місце під склад, потрібні комунікації та охоронна система. Так можна уникнути паперової тяганини з переплануванням приміщення, що вимагатиме багато часу та коштів.

Дизайн магазину

Якщо ви хочете щоб відвідувачі не проходили повз ваш магазин, запам'ятовували його назву, рекомендували друзям та знайомим, виставляли його в соціальні мережі та відзначали геолокацію – варто найняти професійного дизайнера і разом створити унікальний, авторський продукт.

Вітрина та правильне освітлення – це обличчя магазину. Варто звернутися до такої науки як мерчендайзинг, яка вивчає психологію покупця та допомагає визначити методику продажу товару. Асортимент товарів потрібно розкласти так, щоб покупцеві було максимально зручно його оглядати, цінники мають бути скрізь, щоб клієнт щоразу не питав продавця, знижки попереду, а нові речі наприкінці.

Приміщення не повинно бути десь у дворах, адже на незрозумілій місцевості від цього залежить потік клієнтів, і відповідно прибуток магазину. Найкраще орендувати приміщення поряд з житловими будинками, станціями метро або в центрі міста.

Над назвою не варто думати самостійно. Ви можете залучити друзів та знайомих, зробити опитування у соціальних мережах, дізнатися, що подобається людям та які у них асоціації з вашим варіантом назви.

Яке обладнання знадобиться:

  • POS-термінали із фіскальними реєстраторами.
  • Термінали для збирання даних (ТСД).
  • Сканери штрих-кодів.
  • Детектори валют.
  • Грошові скриньки.
  • Продаж моніторів.
  • Принтери для друку етикеток.
  • Блок безперебійного електроживлення.

Персонал

Персонал є дуже важливою частиною механізму магазину, його обличчя. Від персоналу залежить, чи покупець буде повертатися до вас знову і рекомендувати друзям. Потрібно вибирати досвідчених працівників, які залучатимуть відвідувачів. Вони мають бути привітні, комунікабельні, усміхнені та викликати довіру у клієнта.

Кількість людей у штаті залежить від масштабів магазину. Кілька продавців та адміністратор, який стежитиме за порядком, точно знадобиться. Щодо прибиральниці та охорони вирішувати вам.

Ви повинні розуміти, що ресурси на зарплату працівникам потрібно закласти ще на початку відкриття магазину. Перші кілька місяців магазин навряд чи приноситиме великий дохід, тому краще розрахувати цю графу витрат заздалегідь.

Автоматизація робочого процесу та облік

Автоматизація магазину – це вигідний спосіб систематизувати та зробити функціонування самого бізнесу простішим. Вона допомагає значно скоротити час для інвентаризації товару, відстеження виручки, контроль та мотивація персоналу тощо.

Чи не хочете витрачати час, щоб вникати у всі процеси роботи магазину? Варто замислитись про автоматизацію з самого його відкриття. Зручний та ефективний облік допоможе приймати правильні управлінські рішення для процвітання бізнесу.

Тим більше, якщо у вас кілька точок у різних частинах міста чи країни – автоматизація допоможе об'єднати ці точки та через інтернет відстежувати роботу з будь-якого пристрою.

Реклама магазину

Реклама – це двигун торгівлі. Варто подбати про рекламу вашого магазину задовго до відкриття. Ця подія має бути на слуху та вигляду у потенційних покупців. Продумайте схему залучення клієнтів, різноманітні акції та бонусні програми.

Зважайте на ваш бюджет, не варто витрачати на рекламу більшу частину, краще менше – але якісно. І пам'ятайте, що реклама потрібна не тільки під час відкриття, покупцям регулярно потрібно нагадувати, чому варто вибирати саме вас.

Підвищити безпеку

Враховуючи все вищезгадане можна з упевненістю сказати, що відкриття магазину з нуля задоволення не з дешевих. Щоб даремно не витратити всі зусилля та засоби – рекомендуємо підвищити безпеку самого магазину.

Не важливо, в якому районі знаходиться ваш магазин, благополучному чи не зовсім, встановлення камер та сигналізації не завадить у будь-якому випадку. Також можна підписати договір із охоронною службою.

Чи вигідний магазин?

На думку багатьох експертів, торгівля – це найперспективніший напрямок підприємницької діяльності. Звичайно, як і в будь-якому бізнесі, спочатку буде багато труднощів та швидкого результату чекати не треба. Але всі старання однозначно варті того, адже в майбутньому це стане для вас прибутковою справою.

Залишити заявку на розрахунок
Замовте безкоштовний розрахунок автоматизації вашого магазину зараз