Як вибрати концепцію для магазину в Україні
Статті

Як вибрати концепцію для магазину в Україні

21 Липня 2022

Концепція магазину

Якщо ви досвідчений підприємець і вирішили відкрити магазин, то знаєте, що в першу чергу варто почати з обговорення концептуального рішення майбутнього магазину.
Концептуальне рішення магазину – одне з найпотужніших знарядь задля досягнення головної мети його відкриття – великий і швидкий прибуток. Цьому аспекту дуже важливо приділити достатньо уваги на початковому етапі, особливо в поточний нестабільний час для рітейлу.
Важливих питань, які потребують розгорнутої відповіді, дуже багато. Наприклад, яким буде ваш магазин, як його побачити очима потенційного покупця, як відповідати сучасним трендам та привертати увагу?
Теоретично легко знайти відповідь на ці запитання, але втілити в реальність самостійно буде складно. Давайте розбиратися з чого почати, в якому напрямі рухатися і як зробити все з розумом.

Навіщо ви відкриваєте магазин?

Потрібно розуміти, чим ви хочете торгувати, проаналізувати конкурентів, попит та пропозиції на ринку. Знайдіть те, що дійсно потрібно людям і те, що вони купуватимуть незалежно від фінансових показників та ситуації у суспільстві.
Налаштуйте себе на результат, який очікуєте отримати і будьте готовими до всіх можливих подій.
Перед таким важливим кроком, який потребує чимало вкладень, потрібно знати конкретну причину бажання відкрити магазин. Це потрібно для того, щоб концепція дала бажаний результат.
Для цього дайте відповідь собі на три головні питання:

  1. Ви хочете відкрити магазин, тому що на ринку немає формату, який задовольняє вас асортиментом на 100%?
  2. Ви вже маєте магазин, але для задоволення запиту клієнта вам потрібно кардинально змінити його концепцію?
  3. Найпростіша мотивація для відкриття магазину – ви хочете отримувати максимальний прибуток?
    Коли ви визначилися з причиною, можна розпочати розробку концепції магазину.

Як вибрати формат магазину

Онлайн чи офлайн формат магазину? Це питання теж дуже актуальне. Погодьтеся, що відкрити онлайн магазин у сучасному світі куди простіше і дешевше, ніж наражатися на великі фінансові ризики з офлайн магазином.
Зараз більшість людей воліє не бігати торговими центрами, порівнюючи ціни і стоячи в чергах біля примірочних. Вони спокійно купують все онлайн, знаючи, що товар легко можна повернути чи поміняти у разі чого.
Але, якщо ви хочете запропонувати покупцям щось більше, ніж мас-маркет, то варто замислитись і відкрити офлайн магазин. Це викликає довіру ваших потенційних покупців і надасть бажаний статус.
Тим більше, відкривши офлайн-магазин, ви зможете залучити більше покупців. Коли справа стосується luxury або premium сегмента люди люблять, щоб їх «доглядали» при дорогій покупці.
Ви можете запропонувати якісне обслуговування, сервіс та приємне проведення часу в магазині. Найміть досвідчений та усміхнений персонал, поставте гарні меблі, багато освітлення та запропонуйте клієнтам провести час у вашому магазині із задоволенням та комфортом.
Вирішення за вами, головне правильно підготуватися до обох варіантів, щоб отримати бажаний результат.

На що варто звернути увагу на те, щоб концепт магазину був ефективним?

Тренди. Перше, на що потрібно наголошувати – це відповідність магазину сучасним трендам. Такий підхід привертатиме увагу потенційних покупців і зробить магазин таким, що запам'ятовується.
Варто проаналізувати ринок та конкурентів у вашій ніші, подивитися, як вони залучають покупців, як часто змінюють вітрину та в якому напрямку рухаються. Це зовсім не означає, що потрібно робити так само або зовсім навпаки. Порівняйте кілька таких торгових точок та вибудуйте свій індивідуальний стиль, який характеризуватиме саме ваш магазин.
Будь-який торговельний простір здатний продати все, головне його правильно подати. Дизайн магазину повинен бути обрамленням для товару, показувати його найкращі сторони та привертати увагу саме до товару, а не до хитромудрих архітектурних деталей інтер'єру або яскравих іміджів.
Головна порада, яка допоможе створити успішний магазин – посил, який ви хочете донести до клієнта за допомогою концепту, має бути простим і зрозумілим. Якщо ви зможете вгадати бажання покупця, якщо вони легко та без зусиль отримають відповіді на свої запитання – то у вашому магазині завжди буде повно постійних покупців.

Бізнес-план магазину

Відкривати магазин без бізнес-плану погана ідея. Потрібно ретельно продумати фінансову стратегію. Бажано до цього процесу залучити фахівців, які допоможуть розрахувати всілякі ризики та не витратити початковий бюджет. Головне, на що потрібно звернути увагу – це продумати всі початкові витрати на відкриття та ведення бізнесу. А саме:

    • Реєстрацію
    • Вартість оренди приміщення
    • Ремонт та обладнання
    • Витрати закупівлю товару
    • Оплата співробітникам
    • Відрахування до страхового фонду
    • Охорона, сигналізація, відеоспостереження
    • Обслуговування каси
    • Податки
    • Прибирання території
    • Багато іншого

Це неповний список витрат на перший час, тому варто звернутися до фахівців. Крім цього, у вас повинен бути грошовий резерв на кілька місяців роботи магазину. Тому що з перших днів він не приноситиме величезний прибуток.
Бізнес-план – це той випадок, коли варто бути песимістичним та розраховувати на всілякі ризики.
Усі витрати можна сміливо множити на два. Так ви зможете відкласти небагато коштів на непередбачені витрати, які навіть за детального бізнес-плану можуть спливти. 

Знайдіть та проаналізуйте свою цільову аудиторію

Для цього потрібно спочатку визначитися на яку аудиторію ви працюватимете. Ваш магазин буде ставитись до мас-маркету, luxury сегменту або ви вибираєте premium рівень.
У будь-якому випадку потрібно зробити докладний аналіз потенційної аудиторії, щоб відповідати її запитам та очікуванням. У цьому пункті важливо враховувати навіть найдрібніші деталі, щоб не прогаяти щось важливе.
Займатися пошуком вашого "ідеального" покупця теж варто зі спеціалістами. Маркетологи знають, як правильно скласти питання та отримати бажаний результат. Є перелік стандартних питань:

    • Вік, стать
    • Сімейний стан
    • Зайнятість, доходи
    • Інтереси
    • Базові потреби
    • Стиль життя
    • Ставлення до товару, який буде у вашому магазині
    • Захоплення

Головне, що треба враховувати під час аналізу ЦА те, що його треба проводити як перед відкриттям магазину, а й під час розвитку самого бізнесу. Це допоможе краще дізнатися постійних покупців та побудувати стратегію із залучення нових. Не забувайте, що ваш головний критик – це ваш клієнт і він має завжди бути задоволеним.

Наявність зручного паркування, під'їздів, а також зону охоплення магазину

Ми знову повертаємось до того, який формат магазину ви обрали. Мас-маркети зазвичай розташовані в торгових центрах, тому особливого фасаду вони не мають. Максимум, чим вони можуть похвалитися – це яскрава вивіска, яка приваблює відвідувачів.

Якщо ми кажемо про luxury та premium сегменти, то тут все набагато складніше. Такі магазини розраховані більш заможний шар суспільства. Тому потрібно продумати кожну деталь для зручності потенційних покупців.

Перше, на що варто звернути увагу – це зручне паркування. Бажано, щоб вона розташовувалася навпроти магазину, а місць для паркування було кілька. Для цього, звичайно, потрібен спеціальний дозвіл, розмітка та дорожні знаки. Але повірте, це значно підніме статус вашого магазину.

Друге, чим ви можете заслужити на повагу відвідувачів – це прибрана та красива територія навколо магазину. Такі банальні речі як дерева, квітучі кущі, сміттєві кошики та яскрава вітрина створюють першу та дуже важливу думку про магазин.

Крім цього, ви можете організувати пару столиків на вулиці перед магазином, на випадок, якщо відвідувачі захочуть попити каву або просто відпочити після вимотливого шопінгу у вас.

Варіантів догодити покупцям багато, все залежить від вашої уяви та готовності витрачати на це гроші.

Найпоширеніша помилка у виборі стилю оформлення магазину

Головне пам'ятати, що магазин – це не ваша іграшка чи квартира. Не треба в нього вкладати все, що душі заманеться. Пам'ятайте, що ваш головний критик це ваш потенційний клієнт.

У магазині, насамперед, все має бути зроблено для комфорту та зручності відвідувачів. Адже вони мають захотіти повертатися до вас знову і знову, а також радити магазин друзям, колегам та знайомим.

Єдине, де можна дати волю фантазії, – це екстер'єр. Він повинен залучати клієнтів, бути цікавим та ненудним. Замовте оригінальні манекени, повідомляйте на вітрині про ваші акції та знижки за допомогою кольорових банерів, додайте квіти або нестандартний декор. Однак варто пам'ятати, що скрізь треба знати міру.Вибрати правильну та результативну концепцію магазину непроста справа. Однак багато підводного каміння на шляху до вашої ідеальної концепції допоможуть лише зміцнити її та зробити ефективною.

Залишити заявку на розрахунок
Замовте безкоштовний розрахунок автоматизації вашого магазину зараз