Як відкрити свій меблевий магазин
Статті

Як відкрити свій меблевий магазин

24 Серпня 2022
  1. Концепція
  2. Приміщення
  3. Логістика
  4. Юридичні аспекти
  5. Обладнання
  6. Персонал
  7. Автоматизація робочого процесу та облік
  8. Чи вигідний меблевий магазин?

Меблевий магазин – це гарний та стабільний дохід для підприємця. Саме тому багато досвідчених бізнесменів обирають цю нішу. Попри високу популярність меблевої продукції, специфіка ведення такого формату бізнесу дуже своєрідна. Це потрібно розуміти та враховувати при формуванні бізнес-плану.

Роздрібна торгівля меблями – це вже сформована ніша у бізнесі, яка працює багато років і може похвалитися великими компаніями. Конкуренція в цьому сегменті ринку досить велика, тому багато підприємців-початківців її не витримують і закриваються в перший рік роботи.

Проте за рахунок більшої кількості виробництв та широкого асортименту товару навіть у невеликому місті можуть ужитися кілька суміжних торгових точок. У цій статті ми розповімо, як відкрити свій меблевий магазин і отримати постійну базу лояльних клієнтів. Порадимо на що зробити більший акцент і як правильно підготуватися до відкриття.

Концепція

Для того, щоб успішно стартувати в цій ніші, потрібно визначитися з форматом діяльності та оцінити конкурентів у регіоні, де хочете відкрити меблевий магазин. Проаналізувавши конкурентів, ви можете вибрати найбільш підходящу нішу для торгівлі, визначити ціновий сегмент, тип меблів і вибрати виробника.

Є чотири варіанти запуску бізнесу:

  1. Відкрити магазин роздрібного продажу меблів
  2. Придбати франшизу
  3. Відкрити елітний меблевий салон з дорогими позиціями
  4. Організувати власне виробництво

Недосвідченому підприємцю краще обрати перший варіант і розпочати меблевий бізнес зі своєї невеликої торгової точки, де будуть представлені різні виробники.

Вибрати товар, який плануєте продавати. Саме для цього пункту потрібний повний аналіз ваших конкурентів там, де ви вирішили відкрити меблевий магазин. Що вони продають, в яких кількостях, швидкість обслуговування, цінова політика, програми лояльності і так далі. Завдяки аналізу продукції конкурентів ви зможете знайти прогалини в їх асортименті та запропонувати покупцеві ширший вибір або інші переваги.

Проводьте такий аналіз конкурентів регулярно, щоб завжди бути на крок попереду. Така передбачливість зможе забезпечити вашому меблевому бізнесу гарний прибуток та репутацію.

Асортимент магазину. Асортименти для меблевого магазину ви зможете визначити, коли проаналізує всі пропозиції на ринку і виберете що підходить саме для вас. Є такі типи меблів:

  • м'яка
  • корпусна
  • безкаркасна
  • плетена

За технологічними ознаками:

  • нерозбірна та розбірна
  • секційна
  • вбудована
  • трансформована

По призначенню:

  • побутова
  • офісна
  • комерційна

Класифікація досить широка, тому буде складно надати широкий асортимент для клієнта. Не варто купувати все і відразу, виберіть для початку вузьку спеціалізацію, а згодом зможете розширити асортимент, орієнтуючись на запити покупців. Так ви зможете уникнути великих втрат на початку відкриття магазину.

Магазин меблів

Назва магазину. Найлегший спосіб – це придумати назву, яка міститиме слово меблі. Це досить банально, зате легко запам'ятовується і викликає правильні асоціації у покупця. Якщо ваш магазин спеціалізується тільки на певних меблях, для дому чи офісу, то це варто згадати в назві.

Допустимо ваш меблевий магазин надає продукцію лише одного бренду, конкретного виробника чи конкретної країни – позначте це у назві. Так ви зможете знайти свою постійну аудиторію, якій потрібні саме такі меблі.

Вибрати назву меблевого магазину допоможе його концепція. Продаєте меблі різних брендів або тільки одного, спеціалізуєтесь тільки на окремих видах продукції – все це можна і потрібно врахувати у назві. Також важливу роль у назві магазину меблів відіграє його цінова політика. Назви “Просто меблі” та “Преміум меблі” вже поділяють аудиторію на дві різні частини.

Приміщення

Площа меблевого магазину залежить від формату роботи. Якщо ви плануєте працювати тільки за каталогом, то для офісу буде достатньо 10 квадратних метрів. Якщо хочете запропонувати покупцям виставковий зал, рекомендуємо розглядати приміщення від 100 квадратних метрів. Що стосується розташування, то безперечно варто вибирати центр міста або добре заселений спальний район, де велика прохідність.

Визначити потенційних покупців. У цьому питанні також багато що вирішує обрана вами концепція магазину. Потрібно знати на яку аудиторію ви будете орієнтуватися, щоб закрити всі їхні потреби та передбачити нові. Для цього зробіть докладний аналіз цільової аудиторії та дайте відповідь на такі питання:

  • Стать
  • Вік
  • Сімейний стан
  • Соціальне положення
  • Фінансове становище
  • Рід діяльності
  • Захоплення та хобі
  • Спосіб життя
  • Уподобання у продукції, яку ви пропонуєте
  • Наявність вільного часу
  • Інтереси крім роботи

Відповідати на ці питання потрібно виходячи з того, якого покупця ви хочете бачити у своєму магазині: середнього або високого соціального становища. Побудувавши портрет ідеального клієнта, вам буде простіше відповідати його вимогам і робити все, щоб він став вашим постійним покупцем.

Аналіз цільової аудиторії слід робити регулярно, а не тільки перед відкриттям меблевого магазину. Щоб завжди відповідати запитам покупця, потрібно постійно вдосконалювати вашу роботу і передбачати бажання цільової аудиторії. Тоді вам забезпечено успіх та лояльна клієнтська база.

Логістика

Знайти перевіреного постачальника якісної продукції буде складно. Потрібно вирішити, ви хочете співпрацювати з вітчизняними постачальниками або виключно з міжнародними. Головна відмінність звісно у ціновій політиці та швидкості поставок. Потрібно враховувати, що якщо вітчизняні постачальники десь можуть поступитися якістю, то від міжнародних партнерів можна довго чекати товар. Адже вони не відповідають за питання, які можуть виникнути на кордоні чи у дорозі.

Одна перевага у цьому питанні у вас уже є. При аналізі ваших конкурентів ви можете дізнатися з ким вони співпрацюють і також вибрати цього постачальника. Головне не брати такий самий товар, адже тоді чекати великого потоку клієнтів не варто. Покупцям потрібна різноманітність. Або зробіть навпаки, виберіть зовсім іншого постачальника.

Склад меблів

Рекомендуємо почитати відгуки про кожного постачальника, який вас зацікавив та по можливості максимально дізнатися про умови співпраці компанії. Це мінімізує ризик непорозуміння в роботі та забезпечить стабільність постачання.

Юридичні аспекти

Відкриття меблевого магазину з нуля потребує значних витрат за часом. Найбільше часу ви витратите на збирання всіх необхідних документів. Щоб організувати роботу меблевого магазину, потрібно зібрати ряд паперів, які дають право на ведення бізнесу:

  1. Документи, що вказують кількість засновників, основний напрямок діяльності, назву підприємства, статутний капітал, систему оподаткування.
  1. Свідоцтво реєстрації юридичної особи, присвоєння ІПН, оформлення у пенсійному, страховому, медичному фондах.
  1. Розрахунковий банківський рахунок, власна печатка організації, ліцензія на рекламну вивіску та її кольорові фото.

Щоб отримати ліцензію для рекламної вивіски, вам знадобиться оформити:

  • заявку на площу для рекламної вивіски;
  • картку реєстрації;
  • копії орендного договору та свідоцтва про відкриття організації (посвідчуються нотаріусом);
  • ескізи дизайну рекламної вивіски;
  • карту з розташуванням вивіски, кольорові фото;
  • дозвіл власника будівлі на розміщення рекламної вивіски (у разі оренди приміщення)
  1. Дозвіл пожежної служби та санітарний висновок СЕС.
  1. Дозвіл на встановлення та експлуатацію касового апарату.

Щоб заощадити власний час для збору всіх необхідних документів, краще звернутися за допомогою до фахівців. Це будуть не дешеві послуги, але повірте це коштує своїх грошей.

Обладнання

З торговельного обладнання вам знадобиться:

  • стенди з прикладами тканини та шкіри, з яких виготовляють меблі
  • стенди з вибором кольору виробу
  • стенди для меблевої фурнітури
  • робоче місце для продавця: стіл та стілець
  • комп'ютерна техніка для оформлення та видачі замовлень

Особливого обладнання для виставкових екземплярів не потрібне. Головне, щоб приміщення було досить просторим для всієї продукції.

Салон меблів

Персонал

Працівники меблевого магазину впливають на лояльність покупців. Подбайте про те, щоб персонал був досвідченим, привітним і любив свою справу. Саме від цих початкових факторів залежить буде клієнт вибирати ваш магазин для покупок чи ні.

Щоб не перейматися зовнішнім виглядом ваших продавців радимо впровадити корпоративну форму. Враховуючи, що персоналу не буде багато, це не обійдеться дорого. Пастельні кольори та мінімальний дизайн у формі додаватимуть престижності магазину.

Щодо кількості працівників тут все залежить від масштабів магазину. Буде неприємно, якщо торгова точка користується популярністю, покупців багато, а продавець не весь торговий зал лише один. Так ви втратите потенційних клієнтів через бажання заощадити на зарплаті. Краще вибрати оптимальну кількість співробітників – 2-4 людини для позмінного графіка роботи.

Важливий нюанс щодо зарплати. Цю графу потрібно заздалегідь передбачити у бізнес-плані. Поки магазин не приноситиме суттєвого прибутку співробітники повинні отримувати зарплату. Розрахуйте із запасом на кілька місяців, щоб не виникло неприємних ситуацій.

Автоматизація робочого процесу та облік

Автоматизація робочого процесу та обліку в магазині меблів – це рішення досвідченого підприємця, який розуміє всю цінність цієї програми. Автоматизація допомагає вести всі робочі процеси, відстежувати їх та аналізувати. Завдяки автоматизації ви можете отримувати звіти про стан вашого бізнесу в режимі реального часу та розуміти, які дії потрібні для його розвитку.

Автоматизація торгівлі за рахунок сучасного програмного забезпечення та касової техніки допоможе позбавитися можливих проблем з податковою інспекцією в майбутньому. Повірте, раптові перевірки, до яких ви зовсім не готові, не підуть бізнесу на користь. Також перевага автоматизації в тому, що всі дані про бізнес автоматично формуватимуться у потрібні звіти.

Автоматизація обліку

На які процеси додатково вплине автоматизація:

  1. Підвищення продуктивності персоналу
  2. Поліпшення якості обслуговування
  3. Оптимізація та правильний розподіл робочого часу
  4. Збільшення прибутку меблевого магазину
  5. Мінімізація ризику втрат за рахунок людського фактора

Чи вигідний меблевий магазин?

Відкриття магазину меблів – це нелегка справа з великим стартовим вкладенням. Тут важлива уважність, постійний аналіз конкурентів та бажання працювати на результат. З негативних сторін такого роду бізнесу можна назвати:

  • затримка товару від виробника
  • велика конкуренція
  • складності у залученні покупця

Відкрити з нуля меблевий магазин складне, але реальне завдання. Набагато складніше постійно вкладати у його просування, дивувати покупців та залишатися на плаву. Окупається такого роду магазин плюс-мінус за рік. Це довго, але в майбутньому меблевий магазин може стати гарним та стабільним джерелом доходів.

Чи вигідно відкрити магазин меблів з нуля? При правильному підході до планування відкриття та подальшого розвитку однозначно так.

Залишити заявку на розрахунок
Замовте безкоштовний розрахунок автоматизації вашого магазину зараз