Що краще продавати, як це робити і для кого
Новини

Що краще продавати, як це робити і для кого

29 Березня 2016

Продуктові магазини були, є і будуть. Конкуренція велика, тому що товар ідентичний, торгових точок багато, люди ходять в той магазин, який ближче до дому, роботі, або там працює кум, брат і т.д. Тому треба якось виділятися, пропонувати унікальний товар, надавати специфічні послуги, створювати незвичайну атмосферу, розробити стійку систему лояльності, та що завгодно. Головне, щоб в результаті покупці витрачали гроші саме в вашому магазині.

Якщо ви готові щось змінювати, то уважно прочитайте наступне питання і подумайте над відповіддю 5 хвилин.

А чому б не вибрати якийсь вузькоспеціалізований товар і продавати його?

Спеціалізовані магазини призначені для того, щоб людина змогла знайти будь-який вид ковбаси або сиру, сорт вина і неймовірну кількість різного печива, наприклад. Щоб відкрити такий магазин треба стільки ж грошей, скільки на відкриття звичайного продуктового магазину (плюс-мінус).

У цій розсилці я приведу декілька прикладів найактуальніших і прибуткових спеціалізованих магазинів. Також опишу переваги та можливі негативні моменти кожного з них.

Отже, почнемо з самого приємного.

Винний магазин (або спиртні напої)

Цільова аудиторія

Алкоголь буде затребуваним продуктом завжди, незважаючи на підвищення цін. Є цінителі вишуканого вина, доброго пива, ароматного коньяку. Тому заходити до вас у винний магазин будуть багато, а якщо ви зробите оптовий продаж алкоголю - то це ще більше збільшить продажі. Цільовою аудиторією можуть бути повнолітні працюючі особи (вік приблизно 22+).

Асортимент товару

Потрібно визначитися, будуть це вина різних країн або однієї, може одного заводу, наприклад, «Вина Італії», «Вина Грузії», «Шабські вина» або «Вина сонячної Іспанії». У серйозних винних магазинів дуже великий вибір вин, зазвичай більше 500 видів. Ціна теж варіюється. При виборі напоїв важливо не намагатися скопіювати асортимент магазинів конкурентів. Формування асортименту повинно бути постійним процесом. Перелік напоїв повинен постійно поповнюватися і оновлюватися.

перечень напитков

Персонал

Для роботи магазину необхідно буде найняти кваліфікований персонал. Справа в тому, що у винних бутиках відсутній такий момент, як випадкова покупка. У такі магазини люди зазвичай йдуть цілеспрямовано заради придбання якісного та елітного напою, ціна якого може досягати і 5 000 грн. Тому віддаючи такі суми, люди хочуть відразу отримати напій, який підійде саме їм за тими чи іншими критеріями. Наприклад, часто клієнти здійснюють купівлю вина в якості подарунка. В такому випадку завдання кваліфікованого продавця-консультанта зуміти по смаковим уподобанням одержувача подарунка підібрати ту чи іншу вино.

Так само деякі магазини мають у своєму штаті окремого сомельє, який контролює якість вина і дотримання всіх правил його зберігання.

Можливі ризики: капіталовкладення в такий магазин окупляться не швидко, приблизно через 2 роки.

Переваги: прибуток досить високий, тому що ви продаєте не тільки дешеві вина, а й елітні дорогі. Плюс у вас роблять масштабні замовлення на корпоративні або сімейні свята.

 

Кондитерский магазин

Цільова аудиторія

Важливий момент - це правильне визначення цільової аудиторії кондитерського магазину. Справа в тому, що при роботі з клієнтами із середнім доходом, в асортименті просто не має сенсу тримати ексклюзивну випічку або дорогі сорти цукерок, так як на них попиту не буде. Якщо ж основними клієнтами будуть люди з високим рівнем доходу, то традиційний асортимент їх не задовольнить, тому треба розширювати «солодку» продукцію.

Асортимент продукції

Статистика показує, що для успішної роботи кондитерського магазину його асортимент повинен складатися з такої продукції:

  • Торти - 10-15 видів
  • Печиво - 30 видів
  • Мармелад - 4-5 видів
  • Шоколадні цукерки - 40-50 видів
  • Тістечка - 10 видів

Для збільшення прибутку асортимент можна розширити, включивши в нього соки та інші охолоджені напої.

Персонал

Основні вимоги до продавців - чистота, охайність і здатність швидко підібрати клієнту відповідний товар. В принципі нічого нового і надфантастичного.

Можливі загрози: може виникнути ситуація, коли на якісь вироби не буде попиту, вони залежаться на полиці, потім зіпсуються. Такі втрати треба списувати, а це збитки. Тому потрібно правильно визначити цільову аудиторію, і замовляти тільки ту продукцію, на яку буде найвищий попит.

Переваги: термін окупності початкових витрат на відкриття кондитерського магазину складе близько року. Також одним з перспективних напрямків розвитку є відкриття невеликого кафе при магазині, де клієнти зможуть спробувати куплені солодощі.

Ковбасний магазин

Цільова аудиторія

Спробуйте визначити коло ваших потенційних покупців, відповівши на питання, чому їм слід купувати ковбасні вироби саме у вашому магазині. Ви можете, наприклад, провести опитування серед жителів району, де ви збираєтеся розташувати вашу торгову точку. В ході опитування ви отримаєте інформацію про переваги покупців в ціні і торгових марках.

Асортимент

Виберіть близько 30 найпопулярніших найменувань продукції та почніть їх продавати. Ведіть для себе статистику і потім за підсумками роботи вашого магазину виділяйте найбільш продавані види ковбасних виробів і прибирайте непопулярні. Ось приблизний список основних видів ковбасних виробів, який повинен бути на вітрині:

  • варені ковбаси (такі як докторська, молочна, дитяча) 
  • копчено-варені (сервелат, салямі)
  • сардельки
  • сардельки з сиром
  • сардельки з салом
  • сосиски
  • мисливські ковбаски
  • сиро-ялені ковбаси
  • бажання
  • варено-копчений балик
  • сирокопчений балик
  • бекон

Можна розбавити ковбасу додатковими товарами, які поєднуються з м'ясним ласощами. Це можуть бути різні сири, будь-які спеції, майонези, соуси і т. Д.

Можливі загрози: основні мінуси - це досить короткий термін придатності ковбас і їх усушка (зниження ваги в процесі втрати вологи). Найкоротший термін придатності у варених ковбас, сардельок, сосисок - близько 1 тижня. Трохи більше у копчено-варених ковбас і найбільший у сиро-в'ялених (більше 1 місяця).

Переваги: ковбасна продукція, незважаючи на свою зростаючу ціну, користується великим попитом серед споживачів. Навіть якщо в сім'ї туго з грошима, люди віддадуть перевагу заощадити на чомусь ще, але купити до сніданку або вечері хоча б недорогі сосиски. Загалом, ковбасу купували, купують і будуть купувати. Тому що свята ще ніхто не відміняв!

Висновок

У цій розсилці я привів тільки 3 типи спеціалізованих магазинів, які користуються найбільшим попитом серед населення України.

Я не закликаю вас кидати все і відкривати спеціалізований магазин. Мета статті інша - показати вам, що крім продуктів можна продавати і інші товари, не менше затребувані. Люди не проти пробувати новий вид продукту, головне дати їм можливість вибирати. Повірте, вони скажуть вам за це спасибі у вигляді лояльності.

Все що вам для цього треба - це захотіти змін і рушити з місця. Все вдасться!