Зізнання охоронця супермаркету
Статті

Зізнання охоронця супермаркету

19 Лютого 2021

Охоронець в супермаркеті, як вчитель на шкільній дискотеці. В обов'язки охоронця входить спостереження за покупцями і персоналом. Тому дуже важливо найняти на роботу відповідальну та уважну людину, яка буде, як скеля захищати ваш супермаркет від злодійства з усіх боків.

Матеріал цієї статті грунтується на щиросердому зізнанні охоронця одного одеського супермаркету. Звуть його Кирило. Зізнаюся було нелегко знайти людину, яка б погодилась розповісти про всі пікантні подробиці роботи в супермаркеті, і при цьому переконати, що його ніхто не впізнає.

Отже, в цій статті я розповім вам, як продавці, співпрацюючи з продажними покупцем або охоронцем, крадуть і, які театральні сцени влаштовують клієнти, щоб вкрасти щось.

Мета статті - ще раз звернути увагу на роботу вашого персоналу, щоб розуміти вони в ВАШОЇ КОМАНДІ або самі по собі.

Починаємо інтерв'ю

– На що треба звертати увагу при наймі охоронця на робот

Кирило: При наймі на роботу звертайте увагу на особливості здоров'я людини. Наприклад, мій напарник Коля звільнився через те, що у нього була непереносність бананів, навіть їх запаху. А у всіх супермаркетах застосовують аромамаркетинг. Клієнта «ловлять» на запах, тому фрукти (банани, яблука, апельсини) в супермаркетах завжди продають біля входу. Якраз там було робоче місце Миколи. Заведено вважати, що природні м'які аромати позитивно впливають на свідомість. На жаль, не на свідомість Колі. Тепер він охороняє автозаправку.

 

– Правда, що охоронці крадуть в супермаркеті через малу зарплату?

Кирило: Офіційна зарплата у начальника охорони супермаркету - 5 000 - 6 000 гривень. У простого охоронця від 2 500 до 4 000. Керівництво супермаркету вважає, що охоронці крадуть через маленьку, на їхню думку, зарплату. І це правда. У більшості супермаркетів охоронці домовляються з касиром: він нібито забуває пробити покупцеві товар і подає умовний знак. На турнікетах охорона зупиняє покупця, просить перевірити чек і вміст візка. Коли виявляється, що якийсь товар не оплачений, просять оплатити штраф і розійтися по-хорошому.

Багато покупців платять. Класична жертва - це недорого одягнена людина, який на касі не дивиться в монітор, що не бере чек, іноді напідпитку. П'ятеро з десяти затриманих заявляють, що обшукувати їх має право тільки міліція. Вимагають викликати дільничного і переглянути відео з камер спостереження. Такі сміливі покупці штрафи не платять.

В кишеню охоронцям кладе гроші та персонал магазину, щоб закривали очі на їх злодійство і не здавали начальству. Свої в супермаркеті крадуть багато і постійно. Наприклад, у відходи, що вивозяться зі складу, ховають ковбасу, молоко. Списують завчасно швидкопсувний товар.

У нас була така приймальниця товару Оля. Крала в магазині макарони по 4 гривні 80 копійок, а замість них в пакети засипала подібні, заздалегідь куплені на ринку по 3 гривні 42 копійки. Коли її зловили, благала адміністратора не звільняти, типу діти маленькі, біс поплутав. Її пошкодували, не звільнили. А вже через місяць вона порвала десять упаковок сиру моцарелла і списала товар, як бракований. Коли здавала після звільнення свою форму, на ній було видно сліди від розпоротих швів. Оля нашила на форму кілька великих кишень, і ховала в них продукти.

Чи не менше можливостей красти у касирів. Коли людина купує багато продуктів, касир пробиває зайвий товар. Наприклад, замість семи пляшок пива пробиває дев'ять. Потім касир робить скасування зайвих товарів і забирає гроші собі. Так найчастіше надходять з матусями, які прийшли в магазин з дітьми. Дитина кричить, мама неуважна і поспішає.

А ще, якщо покупець не забрав чек, касир може провести операцію його скасування. Гроші забирає собі. Якщо сканер НЕ зчитує штрих-код товару, касир набирає код вручну: можна набити код товару подорожче, а різницю покласти в кишеню. Іноді касир домовляється зі своїм чоловіком і взагалі не вносить в чек деякі покупки. За те, що я цього «не помічаю» і не стукаю керівництву, теж беру гроші. З кого по 100 гривень на місяць, з кого - по 500. Головне - красти так, щоб не було великих нестач. Інакше охорону можуть звільнити всій зміною.

 

– Які найпоширеніші курйози з покупцями? Часто клієнти крадуть в супермаркеті?

Кирилл: Найбільше крадуть, звичайно, покупці. Думаю, кожен 20-й товар, який виносять з супермаркету, крадений. Адже нейтралізувати електромагнітний датчик легко: варто тільки обмотати його фольгою. Прийшла в магазин, наприклад, мама з дитиною в колясці. Обмотала датчик обгорткою від шоколадки, засунула товар в коляску. Навіть, якщо охорона і зловить, жінка спіхнет все на дитину. Типу, недогледіла: і шоколадку з'їв, і річ в коляску поцупив. Для наочності малюкові ще і рот шоколадом забруднить.

Трапляються витончені злодії. Купують, наприклад, дорогу пляшку віскі в іншому магазині і залишають її вдома. Приходять в наш супермаркет і крадуть таку ж. У разі, коли ми їх обчислюємо, вони обурено дістають з кишені дивом зберігся чек з іншого магазину.

У самих маленьких обсягах крадуть пенсіонери. На моїй попередній роботі до нас в супермаркет часто заходив пенсіонер. Чистий, охайний дідок, який весь день просив милостиню в підземному переході, а ввечері купував у нас пляшку горілки, кільце ковбаси та хліб. Іноді йому хотілося чогось солоденького, але на десерт грошей, мабуть, вже не було. Він підходив до вагових цукерок і їв їх, не відходячи від вітрини. Після другого такого випадку його перестали пускати в магазин.

Мій улюблений тип злодюжок - діти з багатих сімей. Крадуть найчастіше алкоголь: для забави, або на спір, або під дією того ж алкоголю або наркотиків. Ми їх ловимо, приїжджають їхні багаті мами або тата. Звичайно, вони не хочуть розголосу ні в школі, ні в інституті, тому миттєво платять величезні штрафи, хоча за українським законодавством штрафувати покупців охоронці супермаркету не мають права. Ми це називаємо «мажор нарвався на форс-мажор».

 

Висновок

В першу чергу хочу сказати спасибі Кирилу за такі подробиці. До речі, насправді нашого охоронця звуть не Кирило. Я спеціально поміняв ім'я, щоб ніхто його не впізнав.

Дуже важливо вибрати правильних продавців, касирів, охоронців, тому що кожен з них - це обличчя вашого супермаркету.

Якщо ви та ваш персонал будете мати однакові цілі, то ваша діяльність обов'язково принесе вам успіх. Тому що прикро, коли ви вкладаєте свої сили, час і гроші в ваш бізнес, а результат не такий, який повинен бути. А все тому, що співробітники крадуть, і в результаті ви недоотримуєте свій прибуток.

Тому підбирайте відповідальних і чесних співробітників (навіть якщо це займе кілька тижнів), встановлюйте ефективну систему автоматизації, щоб контролювати роботу ВСЬОГО персоналу, і починайте отримувати весь прибуток, а не тільки ту, яку вам дозволяють отримувати ваші співробітники.

Бажаю вам удачі та мати в підпорядкуванні команду хороших фахівців!