Боротьба з крадіжками в магазині
Статті

Боротьба з крадіжками в магазині

26 Серпня 2016

Методи самообслуговування, широко поширені в наш час, надають можливість покупцям брати речі в руки, не повертаючи їх на місце. Спокуса досить велика, люди іноді не стримуються. Знаючи, що у них є мінімальний шанс бути спійманим, в більшості випадків вони спишуть на "забули заплатити". Не варто забувати й про крадіжку з боку персоналу.
Розуміння факторів, що сприяють проблеми злодійства, допоможе виявити заходи для вирішення проблеми, а також визначити ступінь ефективності.

Відвідувачі

За статистикою, найбільш часто магазинні крадіжки відбуваються в той час, коли йде величезна кількість відвідувачів, в кінці тижня, між середовищем і суботою.
Сезонні крадіжки пов'язані з потребою у придбанні речей. Подібне спостерігається перед святами, початком навчального року (особливо в магазинах одягу та канцтоварів), перед влітку і Новим Роком.
Більшість крадіжок відбувається в магазинах, розташованих в центрі міста і інших ділових місцях пов'язаних з величезним скупченням покупців

Невдале планування магазину

Найпоширеніша проблема планування магазинів - це багато виходів, особливо тих, де можна вийти, минаючи контроль. Наявність тупикових куточків, високі стелажі з товаром, що приховують злодіїв від огляду. Наявність проходів між рядами, за якими персонал не може спостерігати з однієї точки. Крім того, товари на першому поверсі або у входів знаходяться в зоні найбільшого ризику крадіжок. Злодій знаходиться в магазині протягом короткого часу, менше ризикує бути затриманим.

Аналіз причин

Щоб визначити популярний у магазинних злодіїв товар - це постійно перераховувати товар на полицях. Це найбільш правильний шлях, але він вимагає великих витрат праці. Також складно визначити причину недостачі: чи відбулася вона через крадіжки службовим персоналом або покупцями.

b8f102ca-78ca-4da9-a548-41f55401c8b1

Нижче наведено кілька запитань, на які необхідно відповісти, навіть якщо це не дуже просто. Ваші відповіді на ці та інші питання допоможуть вибрати рішення для скорочення крадіжок надалі:

  • Скільки виявлено випадків крадіжок?
  • Яке співвідношення крадіжок персоналом у співвідношенні до крадіжок покупцями?
  • Які предмети найбільш часто стають мішенню для злодіїв?
  • Що відомо про правопорушників? Чи належать вони до особливих демографічних груп?
  • Яка серед порушників пропорція ненавмисних крадіжок (при нагоді), крадіжок професіоналами або наркоманами. Чи представляють вони організовану групу?
  • Які у Вас сусіди (інші магазини)?
  • Коли, головним чином, відбуваються крадіжки (час дня, день тижня, місяця, сезону)?
  • Наскільки великий магазин? Якого типу магазин? Яка секція робить його мішенню для крадіжок?
  • Чи є достатнє спостереження в магазині?
  • Чи можуть злодії непомітно сховати товари?
  • Після крадіжки чи можуть злодії вислизнути від службовців магазина?
  • Яке технічне забезпечення служби охорони для запобігання крадіжок є в магазині?
  • Чи є системи відеоспостереження?

Рекомендуємо запам'ятати:

1) Хороший менеджмент - головна лінія захисту від магазинних крадіжок.

Менеджер повинен бути впевнений, що магазин правильно спланований, має належний контроль товару і розвинену систему спостереження і охорони.

2) Підготовка персоналу.
Персонал повинен навчатися поведінки в разі виявлення факту крадіжок.

3) Необхідність інтеграції комплексних систем безпеки включають:
- відеоспостереження за торговим залом
- відеоспостереження за персоналом.
- охоронна сигналізація (поєднана з відеоспостереженням)
- контроль касових операцій з аналітичними можливостями (Для виявлення махінацій касирів)

4) Зміна кадрової політики
При визначенні відповідних кандидатів на вакантне місце проводиться тестування на схильність до крадіжок. У контракті прописуються заходи і штрафні санкції за вчинення крадіжок. Серед співробітників пропагується чесна робота.

3656

Висновок:

Розмаїття існуючих заходів скорочення крадіжок можна умовно розділити на дві групи - організаційні та технічні. Тоді як організаційні заходи можуть бути реалізовані в життя власними силами магазину, заходи технічного характеру припускають наявність специфічних знань і не терплять непрофесіоналізму. Результат неправильного вибору обладнання, неправильного впровадження системи не змусить себе довго чекати. Витрачені кошти можуть не окупитися.