Боротьба з крадіжками в магазині
Статті

Боротьба з крадіжками в магазині

26 Серпня 2016

Методи самообслуговування, широко поширені в наш час, надають можливість покупцям брати речі в руки, не повертаючи їх на місце. Спокуса досить велика, люди іноді не стримуються. Знаючи, що у них є мінімальний шанс бути спійманим, в більшості випадків вони спишуть на "забули заплатити". Не варто забувати й про крадіжку з боку персоналу.
Розуміння факторів, що сприяють проблеми злодійства, допоможе виявити заходи для вирішення проблеми, а також визначити ступінь ефективності.

Відвідувачі

За статистикою, найбільш часто магазинні крадіжки відбуваються в той час, коли йде величезна кількість відвідувачів, в кінці тижня, між середовищем і суботою.
Сезонні крадіжки пов'язані з потребою у придбанні речей. Подібне спостерігається перед святами, початком навчального року (особливо в магазинах одягу та канцтоварів), перед влітку і Новим Роком.
Більшість крадіжок відбувається в магазинах, розташованих в центрі міста і інших ділових місцях пов'язаних з величезним скупченням покупців

Невдале планування магазину

Найпоширеніша проблема планування магазинів - це багато виходів, особливо тих, де можна вийти, минаючи контроль. Наявність тупикових куточків, високі стелажі з товаром, що приховують злодіїв від огляду. Наявність проходів між рядами, за якими персонал не може спостерігати з однієї точки. Крім того, товари на першому поверсі або у входів знаходяться в зоні найбільшого ризику крадіжок. Злодій знаходиться в магазині протягом короткого часу, менше ризикує бути затриманим.

Аналіз причин

Щоб визначити популярний у магазинних злодіїв товар - це постійно перераховувати товар на полицях. Це найбільш правильний шлях, але він вимагає великих витрат праці. Також складно визначити причину недостачі: чи відбулася вона через крадіжки службовим персоналом або покупцями.

Нижче наведено кілька запитань, на які необхідно відповісти, навіть якщо це не дуже просто. Ваші відповіді на ці та інші питання допоможуть вибрати рішення для скорочення крадіжок надалі:

  • Скільки виявлено випадків крадіжок?
  • Яке співвідношення крадіжок персоналом у співвідношенні до крадіжок покупцями?
  • Які предмети найбільш часто стають мішенню для злодіїв?
  • Що відомо про правопорушників? Чи належать вони до особливих демографічних груп?
  • Яка серед порушників пропорція ненавмисних крадіжок (при нагоді), крадіжок професіоналами або наркоманами. Чи представляють вони організовану групу?
  • Які у Вас сусіди (інші магазини)?
  • Коли, головним чином, відбуваються крадіжки (час дня, день тижня, місяця, сезону)?
  • Наскільки великий магазин? Якого типу магазин? Яка секція робить його мішенню для крадіжок?
  • Чи є достатнє спостереження в магазині?
  • Чи можуть злодії непомітно сховати товари?
  • Після крадіжки чи можуть злодії вислизнути від службовців магазина?
  • Яке технічне забезпечення служби охорони для запобігання крадіжок є в магазині?
  • Чи є системи відеоспостереження?

Рекомендуємо запам'ятати:

1) Хороший менеджмент - головна лінія захисту від магазинних крадіжок.

Менеджер повинен бути впевнений, що магазин правильно спланований, має належний контроль товару і розвинену систему спостереження і охорони.

2) Підготовка персоналу.
Персонал повинен навчатися поведінки в разі виявлення факту крадіжок.

3) Необхідність інтеграції комплексних систем безпеки включають:
- відеоспостереження за торговим залом
- відеоспостереження за персоналом.
- охоронна сигналізація (поєднана з відеоспостереженням)
- контроль касових операцій з аналітичними можливостями (Для виявлення махінацій касирів)

4) Зміна кадрової політики
При визначенні відповідних кандидатів на вакантне місце проводиться тестування на схильність до крадіжок. У контракті прописуються заходи і штрафні санкції за вчинення крадіжок. Серед співробітників пропагується чесна робота.

Висновок:

Розмаїття існуючих заходів скорочення крадіжок можна умовно розділити на дві групи - організаційні та технічні. Тоді як організаційні заходи можуть бути реалізовані в життя власними силами магазину, заходи технічного характеру припускають наявність специфічних знань і не терплять непрофесіоналізму. Результат неправильного вибору обладнання, неправильного впровадження системи не змусить себе довго чекати. Витрачені кошти можуть не окупитися.