Дисконтна карта. Втрати і прибутку на знижки
Статті

Дисконтна карта. Втрати і прибутку на знижки

12 Березня 2014

Поява масових програм лояльності відноситься до початку XX століття. Ще в 1914 році в США ряд магазинів почав видавати спеціальні картки заможним клієнтам. Незважаючи на майже вікову історію, актуальність програми лояльності не втратили і до цього дня. Найпростіший варіант програми лояльності - дисконтна програма.

Дисконтна програма, як і будь-яка інша програма лояльності має свої переваги і недоліки. Давайте розглянемо їх детальніше.

Плюси дисконтної програми

Невисока вартість випуску карт і відсутність особливих вимог до програмного забезпечення. Дисконтна карта є лише ідентифікатором для надання знижки, клієнти не персоніфікуються, інформація про них в торговельній системі не зберігається.

Мінуси дисконтної програми

Втрата значної частини виручки, адже отримавши знижку одного разу, клієнт користується їй постійно незалежно від подальших сум покупок. Наприклад, мережа «Інтертоп» до переходу на бонусну програму втрачала на надання знижок до 3% обороту в рік. Для порівняння: на всі інші маркетингові активності «Інтертоп» витрачав в два рази менше.

А яку частину річного обороту втрачаєте на надання знижок Ви?

Мало хто замислюється, що дисконтна програма робить роздрібне підприємство менш конкурентоспроможним. Щоб давати знижку всім клієнтам і при цьому заробляти гроші, роздрібним магазинам іноді доводиться піднімати ціни. Це робить магазин менш привабливим у порівнянні з сусіднім, де ціна нижча (але без знижки).

За останніми дослідженнями, 72% жителів українських міст з населенням від 100 000 чоловік мають хоча б одну дисконтну карту. У середнього українського споживача - п'ять дисконтних карток, з яких активно використовуються три. Їх кількість збільшується, і користуватися ними все менш зручно, деякі покупці зберігають цілі «колоди» дисконтних карт.

Знижками покупця сьогодні не здивуєш, тому дисконтні програми більше не формують лояльність покупців, а лише є непродуктивними втратами підприємства.