Історії обманів в супермаркетах
Статті

Історії обманів в супермаркетах

11 Жовтня 2016

А чи не виникало у тебе, читачу, відчуття, коли ти відходив від каси супермаркету, що заплатив за покупки трохи більше, ніж припускав? Але якось незручно було на очах покупців і численних охоронців переглядати чек і перераховувати вартість товару. Я все правильно кажу? Думаю, так, адже сам спочатку чинив так само. Але потім набридло, і я оголосив війну супермаркетам, точніше: обважуванням, обрахування та хамству, які прийшли в блискучі магазини разом з недбалими продавцями.

 

Близько двох років тому біля мого будинку, відкрився економічний супермаркет «БТА». А ще через рік, по сусідству з ним - «Караван». Обидва працюють допізна. Незабаром в зупинці від мене з'явився «Сільмаг», куди взагалі можна приходити цілодобово. Ляпота! Перший час я не нарадуватися - відпала необхідність здійснювати з дружиною у вихідні вилазки в оптові супермаркети, щоб закупити продуктів на цілий тиждень. Ціни були приблизно однаковими.

Але після того, як мої походи туди стали регулярними, я з подивом побачив, що там мене настільки ж регулярно обраховують. Коли на гривню, коли на дві. А одного разу і на все десять: півкілограмову пачку пельменів порахували, як кілограмову! Я поділився цією новиною з друзями та колегами. І з'ясувалося, що в цивільному супермаркеті, де все проходить через комп'ютер, де стоять точні ваги, усюди наставлені камери стеження, покупців так само точно обраховують, як і на самому рядовому базарі. Тільки з милою посмішкою: «Дякую за покупку», «Приходьте ще», «Будемо раді бачити вас в нашому магазині». Правда, ця посмішка зникає відразу, як тільки ти просиш перерахувати суму. Ще гірше, заявити, що тебе обрахували - у відповідь витончено нахамити, типу: «Щастя вам молода людина на дві гривні» - на ті самі, на який мене і обманули.

 

Останнє «непорозуміння» сталося буквально днями. У «улюбленому» «Караван», за дорученням дружини, необхідно було купити пакет спецій. А так як покупка єдина, ціну запам'ятав точно: 27.25 грн. На касі вибивають 29.30 грн. Пояснення, яке дає менеджер магазину, вже набило оскому: не встигли поміняти цінники. Вони дійсно датовані минулим тижнем. Але, по-перше, нерозторопність продавців - це не мої проблеми: я орієнтуюся на цінник. По-друге, (і це питання завжди залишається без відповіді), а з чого б за тиждень продукт подорожчав на 2 гривні? Тому наполягаю, щоб мені повернули різницю. Повернули. Коли співробітники магазина бачать, що перед ними грамотний покупець, який може відстояти свої права, вони «здаються».

Прийом №1

Отже, з перший прийом: не встигли поміняти цінники, а правильна ціна та, що видає комп'ютер, ми «зіткнулися». Як діяти? «Це дуже поширене порушення в мережевих супермаркетах, - каже начальник відділу Одеської торгової інспекції. - Покупця зобов'язані обслужити за цінами, вказаними на ціннику. І наполягайте на цьому! Ми, на жаль, не можемо перевіряти магазини частіше, ніж раз на півроку. Але якщо буде письмова заява від обманутого покупця, тоді інша справа. Обов'язково відвідаємо супермаркет, заловити на такому порушенні - і покараємо! » Так що не соромтеся, скаржтеся! Інакше ми ніколи не зживши обрахування в супермаркетах.

Прийом №2

З штрих-кодом є кілька варіантів обману. Знайома розповіла, що в магазині «БТА» на упаковці хліба «Здоба», коли вона його купувала, було дві наклейки. І одна з них пробивала чек на 10 гривень як за пончики, інша - 7 гривень за хліб. Треба говорити, з якого штрих-коду працювала касир? І тільки така прискіплива покупниця, як моя знайома, могла помітити цей прийом, побачивши в чеку «пончики», які вона не брала. А скількох людей обдурили за день відразу на 3 гривні? Інший прийом - не той штрих-код наклеюють. Наприклад, продавці викладають ікру в банках від різних виробників. Продукція «Астраханській», припустимо, коштує 135 гривень, а «Зернистою» - 162 рублів. Так, і на ті, і на інші упаковки наклеюють дорожчий штрих-код. Ну, хто розбере: шлунки і шлунки.

Якщо ж ви помітите цей обрахунок, продавець буде «плескати очима»: "Ой, переплутала". Ще один спосіб - часто на вітринах варто товар з однією і тією ж назвою, але під різними цінами. Наприклад, корм для собак «Royal Canin»: 477 і 493. Ви берете упаковку, яка є дешевшою, а вам вибивають ту, що дорожче. При цьому часто машинка «відмовляється» зчитувати штрих-код, і тоді касир вводить код вручну. Імовірність обрахунку при цьому різко зростає. Знову ж, помітите різницю, вам скажуть: «Ах, помилилася!» І гроші повернуть. Ну, а не помітите ... До речі, касир повинен знати штрих-код товарів, які набираються вручну, інакше він - поганий працівник!

Що робити? Тренувати пам'ять! Беручи з полиці товар, запам'ятовуйте, скільки він коштує. Закуповуєте товари про запас: на тиждень, для вечірки - беріть з собою калькулятор і складайте ціни товарів, якими приростає ваша візок. Чим довше чек, тим більша ймовірність, що вас можуть обдурити. Якщо ваша сума не співпаде з пробитою - розбирайтеся, не відходячи від каси. Не звертаючи увагу на чергу. Адже робиться безпрограшна ставка на те, що довгий чек складно перевірити швидко, без калькулятора. А ще - на те, що черга, що стоїть за вами, дружно обуриться, якщо ви почнете затримувати її своєю перевіркою чека на місці. До речі, ви помітили: дуже рідко в супермаркеті працюють всі каси - саме для того, щоб чергу БУЛА!

Прийом №3

Якщо ви думаєте, що в супермаркеті не обважують, то ви помиляєтеся. Товар, як правило, лежить на полицях вже фасований, з наклеєною вартістю. Ви впевнені, що там 1 кг, а не 920 грам? Раджу переважувати його, а не вірити сліпо етикеткам. Більшість продуктів - м'ясні та рибні делікатеси, фрукти, заморозка, цукерки зараз продаються на пінопластових піддонах. Так їх теж зважують і вважають за ціною дорогого товару.

Товар повинен зважуватися БЕЗ упаковки, або її вага повинна відніматися.

Прйом №4


Існують і певні махінації з дисконтними картками. Як тільки відкривається гіпермаркет, всім покупцям пропонують купити клубну картку за 10 гривень. Охочих виявилося багато, адже перший час знижки діяли на будь-яку покупку. Незабаром картка стала марною - про знижки забули. Тепер виділили групу товарів, на які їх дають. Перш ніж брати дисконтні карти, фахівці радять прорахувати, які саме товари ви найчастіше купуєте, і чи підпадають вони під знижку. Часто занижують ціну на залежаний товар або неліквідний, а також на дешевий туалетний папір, рушники та інше.

А ось які відгуки про наших місцевих супермаркетах у нас є:

Олександр:

- Мені якось пробили всі товари двічі. «Очманілий» гривень на 30. Природно, кинувся тільки вдома. Їхати знову в магазин не було сил. Та й доводити що-небудь, по-моєму, було б марно - треба вчасно чек дивитися.

Олена:

- У магазині «БТА» на Висотній постійно стикаюся з тим, що сума, пробита в чеку, не відповідає тій, що на ціннику. І співробітники відмовляються продавати товар по ціннику. Кажуть, що просто не встигли його поміняти.

Сергій:

- У «Караван» мені пробили пачку «жуйки», яку я не брав. Справа була перед самим закриттям, тому чек відразу не перевірив - продавці квапили на вихід. Копійки, звичайно, але прикро, чорт забирай. З миру по нитці - бідному на сорочку.

Галина:

- Іграшка, обрана мною, не хотіла пробиватися. І касир відправила мене саму дізнаватися її ціну в адміністративний відділ, розташований в іншому кінці довжелезного магазину. Я вирушила в зазначеному напрямку. Але по дорозі одна з дівчат в уніформі раптом схопила мене за руку і закричала: "Як ви це винесли?" Прозвучало як звинувачення в крадіжці. Поскаржилася ввечері подрузі. А та, поспівчувавши, у відповідь розповіла ще більш дивну історію. За куплені на 200 грн продукти їй видали чек на 300 грн. Подруга хоч і бухгалтер і вважає майже автоматично, грошики віддати встигла. Конвеєру з клієнтів ні на секунду зупинитися не дозволяють. Ще раз глянула на чек: як так, питає? Конвеєр зупинився. Два рази набір товарів був перерахований, помилка знехотя визнана, однак зайві гроші їй повернули через годину. Ціле розслідування затіяли з виходом на адміністрацію, уточненням, узгодженням та іншими деталями. Але головне, ні їй, ні мені ніхто не вибачився.

Висновок: Чесне слово, автор зовсім не хоче переконати читачів, що всі продавці і касири навколо тільки і хочуть обдурити беззахисного покупця. Але куди подітися від жорстких реалій? Цю болючу тему "Книга скарг" збирається продовжувати. Пишіть про способи обману, з якими зіткнулися саме ви, називайте адреси супермаркетів, де обманюють покупців. Запрошуємо до розмови і керівників супермаркетів. Сподіваємося, їм теж є, що сказати.