Від магазину біля будинку до універсаму
Статті

Від магазину біля будинку до універсаму

28 Січня 2016

Часто молоді підприємці починають свій бізнес з чогось маленького. Наприклад, відкривають магазин біля будинку. Це звичайно непоганий бізнес, але хочеться адже рости вище. У кого є кошти і бажання, ті вирішуються на великий крок вперед - розширюються і переходять на інший формат торгівлі.

Приміщення побільше, асортимент ширше, кількість покупців збільшується в 5 разів, персонал поповнюється на 2-3 людини, і, звичайно ж, з'являється самообслуговування. Йдеться про універсамі. Це велике торгове підприємство самообслуговування, що реалізує в роздріб продовольчі продукти і товари повсякденного попиту. Універсам характеризується низьким рівнем витрат, невисокими цінами і великим обсягом продажів.

 

Історична довідка

Якщо звернутися до історії, можна побачити, що найпершим процвітаючим універсамом був магазин Майкла Куллена, відкритий в роки Великої Депресії. Цей універсам мав в асортименті бакалію та гастрономію і використовував принцип самообслуговування. Торгова площа цього універсаму дорівнювала 560 кв.м., і в кілька разів перевищувала звичні для того часу розміри звичайних магазинів. Ідея універсаму знайшла широкий відгук, і вже в 1939 році в Америці 5000 універсамів, а на їх частку доводилося до 20% загального обсягу торгівлі бакалією і гастрономічними товарами.

 

Я вирішив провести дослідження, як магазину біля будинку стати універсамом і які кроки для цього треба зробити.

Для початку розберемося з земельним питанням. Є два варіанти, магазин біля будинку стоїть на ВАЩІЙ чесно купленої землі, або ви орендуєте приміщення. Для універсаму підійде приміщення з площею мінімум 100 кв. м. Якщо ви володієте ділянкою землі - то можна просто розширити приміщення, тобто добудувати відсутню частину. Другий варіант, якщо ви орендуєте приміщення, то треба знайти нове і з необхідною площею. Я хочу зупинитися на останньому варіанті. Будемо «робити» універсам на орендованій торговельної площі.

Почнемо ж, панове!

 

Шаг 1. Розбираємось з приміщенням

Припустимо у вас є магазин, площею 70 кв. м. Для універсаму - це дуже мало, тому треба думати, де знайти ще приблизно 70 кв. м. Тут можливі наступні варіанти: купити готовий магазин і внести необхідні зміни, або орендувати нежитлове приміщення під організацію універсаму. Приміщення може перебувати як в окремій будівлі, так і на першому поверсі житлового будинку. Поруч з будинком повинна проходити дорога або пішохідна стежка, а біля універсаму потрібно передбачити місце для парковки.

 

Шаг 2. Обираємо обладнання

Навіть якщо ви переробляєте свій магазин, то все одно все обладнання треба міняти. Тому що в прилавочних форматі продавець сам обслуговує покупця, отже вітрини закритого типу. А в універсамі самообслуговування, і клієнт сам собі господар, тому вітрини відкритого типу. Для універсаму також необхідно придбати: холодильники, морозильні камери, полки для товарів, стелажі, касові апарати, ваги, принтери друку чеків, Pos-термінали і т.п. Кількість залежить виключно від ваших побажань, ну і звичайно ж від площі приміщення.

 

Приклад:

біля мого будинку є універсам. Там стоїть 4 морозилки для морозива і заморожених продуктів, 3 холодильники для води, один холодильний стелаж для молочних продуктів, один невеликий холодильник для ковбасних виробів, кілька стелажів для інших продуктів (напоїв) та облаштоване робоче місце касира (POS-термінал, сканер штрих коду, принтер друку чеків). Але є один недолік, власники універсаму наставили стільки холодильників і стелажів, що іноді ходити між рядами дуже важко. Людей багато, а місця не дуже.

 

Тому, важливий момент - дотримуйтесь пропорцію між кількістю устаткування і вільним простором. І купуйте спеціалізоване обладнання, призначене саме для універсамів. 

Шаг 3. Підбираємо продавців

В наш час знайти хорошого і порядного продавця - це велика рідкість. Чи то люди такі, то ситуація в країні так впливає. Загалом, щоб уникнути проблем з нестачею товару в магазині, постарайтеся підібрати кваліфікованих продавців, які вже працювали в торгівлі продуктами харчування, чітко поясніть їм обов'язки.

Якщо у вас вже є перевірені продавці, то залишайте їх. У загальній кількості в вашому універсамі має бути 3 працівника: 1 касир, 1 продавець в колбасно-сирному відділі, 1 приймальник товару. Охоронців наймати не треба, просто встановіть камери. Якщо постачання продукції здійснювати через торгових агентів, то водіїв і постачальників наймати не треба.

Шаг 4. Зберіть всі необхідні документи

У вас вже є магазин, тобто ви вже зареєстровані в податковій, отримали дозвіл в пожежній і санепідстанції. При розширенні магазину і перебудові його в універсам, вам треба буде тільки розібратися з документами на землю: внести зміни в договір оренди або укласти новий. І все. 

Шаг 5. Формуємо асортимент

Раніше ви продавали воду, пиво, шоколадки, сухарики, чіпси, печиво, розливали чай і каву і т.д. В універсамі, на відміну від магазину біля будинку, набагато більший вибір товарів. Крім вже звичних вам продуктів, продавайте «заморозку», овочі і фрукти, ковбасні вироби і молочну продукцію, сигарети, бакалію, товари для будинку, косметику, засоби для особистої гігієни і т.д.

Формуйте асортимент на підставі товарів, представлених в магазинах конкурентів. Але враховуйте той факт, що у вас вже новий рівень конкурентів. Звичайно можна скопіювати асортимент товарів. Але все ж подумайте над тим, щоб якось виділитися і пропонувати покупцям те, чого немає у конкурентів.

Далі необхідно укласти договори на закупівлю і постачання продукції в універсам. Поповнення товарів постачальниками буде здійснюватися за попередніми заявками. Якщо функцію доставлення буде виконувати постачальник, то саме він несе відповідальність за доставлення товару. При такому способі можна заощадити кошти, які не наймаючи на роботу власного водія.
 
Крім цього, спробуйте домовитися з постачальниками, щоб розраховуватися за товар після їх продажу. Це вигідно в першу чергу для вас, а не для ваших контрагентів!
 
Висновок
 
Я розповів про 5 базових і головних кроків, як перейти від магазину біля будинку до універсаму. Ви можете додавати свої проміжні пункти, які стосуються саме вашого майбутнього універсаму. Наприклад, попрацювати над рекламою, придумати, як залучати покупців, що такого цікавого їм запропонувати, щоб вони приходили тільки до вас.
 
В кінці хочу показати вам головну причину, чому слід розширюватися до універсаму. Це ваша прибуток, яка значно збільшиться!

 

 місячна виручка от 12 тис. дол.
 рентабельність в межах 25%
 приблизна окупаємось – біля року

 

Тут варто зазначити, що окупність магазину знаходиться в прямій залежності від його місця розташування - якщо воно досить вдале, то універсам окупиться набагато швидше.

Кожна людина боїться щось міняти в своєму житті. Тому що не впевнена, що цей крок правильний. Однак у більшості випадків зміни приносять хороший результат. Треба тільки встати, зарядитися впевненістю і йти вперед. Як то кажуть, «якщо цього не зробити зараз, то, коли? Постійне відкладання на потім ні до чого не приведе. »

Я бажаю вам успішної реалізації ваших планів!

Just do it!