Крадіжка на роботі: хто винен і що робити
Статті

Крадіжка на роботі: хто винен і що робити

04 Жовтня 2016

Мабуть, найбільш неприємний момент, з яким доведеться зіткнутися людині, що відкриває свій перший роздрібний магазин, це злодійство. За статистикою, і всупереч думці багатьох менеджерів магазинів, основна частка вкраденого товару розкрадається саме персоналом магазину.

Власники магазинів зазвичай страхують себе від нестач введенням повної матеріальної відповідальності для всіх своїх співробітників, але не завжди можливо повністю убезпечити себе від втрат, або недоотриманих прибутків.

Під час проведення наших презентацій і спілкування з клієнтами, ми постаралися зібрати статистику способів розкрадання матеріальних засобів, для розробки єдиного продукту з рішенням проблем злодійства. Поговоримо про зібрану статистику:

1. Розкрадання товару безпосередньо, здійснюється одноосібно. Це один з найпопулярніших способів, який тягне щомісяця значні втрати:

  • Винос товару під одягом, в сумках, кишенях в кінці робочого дня;
  • Вживання товару в їжу протягом дня в продуктових магазинах;
  • Винос товару через зону приймання на вулицю протягом робочого дня з метою забрати товар після роботи;

Методи боротьби з подібним крадіжками:

  • Якісна робота охорони, яка буде перевіряти на предмет винесення товару співробітників магазинів в кінці робочого дня.
  • Обмеження доступу в підсобні приміщення і зону приймання товару.
  • Контроль роботи персоналу протягом дня за допомогою охорони і камер спостереження, програм автоматизації.

2. Хищение товара с привлечением третьих лиц. Как правило, возможностями осуществлять подобный вид хищений обладают кассиры, сотрудники отдела приемки. 

  • Покупець за попередньою домовленістю з касиром частина або весь товар проносить через касу неоплаченим, причому касир імітує пробиття товару на касі, видачу чека і отримання грошових коштів.
  • Співробітники відділу приймання, маючи доступ на вулицю, передають товар третім особам. Часто таким способом виробляються розкрадання на значні суми. Необхідно найретельнішим чином контролювати цей відділ.

На додаток до методів боротьби з подібними розкраданнями з першого пункту слід обов'язково ввести контроль надходження і передачі товару третім особам. Жоден товар не повинен покидати магазин (якщо звичайно він не пробитий на касі) без документування цього факту.

В обов'язкову практику слід ввести систематичні перевірки роботи і обов'язковий контроль службою охорони прикассовой зони.

3. Розкрадання коштів на касах. Дуже популярний спосіб крадіжки, тому що готівкові гроші набагато легше винести на собі, ніж товар, а часто поганий, або відсутній контроль роботи касирів дозволяють отримувати значну прибавку до заробітної плати.

  • Часто, касири мають можливість не пробити товар, і покласти гроші в кишеню, коли покупець поспішає і не чекає закінчення оформлення покупки.
  • Коли розкрадання з кас зазвичай на невеликі суми відбувається протягом дня, але такі випадки, як правило, дуже легко обчислюються при першій ревізії каси.
  • Маніпуляції зі знижками. Володіючи хорошим інтелектуальним рівнем, умінням вважати і відмінним знанням касових апаратів, касири можуть абсолютно безкарно отримувати для себе хороший відсоток від продажів.

Всі способи подібних махінацій описувати безглуздо, тому що вони дуже індивідуальні і залежать від конкретного касового апарату і системи обліку на магазині. Плануючи вводити дисконтну систему, або організовуючи знижки, необхідно ретельно продумати всі шляхи, як можна витягти для себе прибуток, користуючись недоліками системи, і перекрити їх. Будьте впевнені, працівники можуть проявляти чудеса спритності та математичного аналізу для отримання матеріальних благ вашим коштом.

4. Відкати, махінації, отримання матеріальних благ за рахунок менеджменту магазину. Як правило, прямих збитків подібні дії не завдадуть, але ось недоотримані прибутки часто можуть виливатися в пристойні суми.

  • Присвоєння бонусів. Якщо ви ніколи не працювали в торгівлі, то не уявляєте, яка кількість акцій проводять постачальники для роздрібних магазинів. Наприклад, купи 5 коробок товару, отримай 1 в подарунок. Ось ці самі бонуси, як правило, і присвоюються менеджерами магазинів за місце того, щоб оприбуткувати цей товар і отримати додатковий прибуток. Якщо ви не проводите багато часу на своєму магазині, то обчислити ці моменти дуже і дуже складно.
  • Мотивація менеджерів представниками постачальників. Тут може бути як винагороду товаром, так і грошима. Оплачуватися може виділення додаткового місця під якийсь товар, відмова від товару-конкурента, встановлення додаткового обладнання, промо-матеріалів, підвищений, зайвий закуп товару. Подібні моменти так само вельми складно обчислити, якщо ви не самі керуєте магазином і спілкуєтеся з постачальниками.
  • Відкати, які отримують ваші закупівельники (фіксовані винагороди, або відсоток з продажів), перемикаючись на роботу з часто невигідними для магазину постачальниками.

Висновок: ведучи боротьбу за зниження крадіжок серед ваших співробітників найголовніше, час від часу критично дивитися на бізнес-процеси вашого магазину з точки зору злодія. Як варіант, використовувати різні програми автоматизації на прикладі "Мій Магазин", за допомогою яких ви зможете виявляти лазівки і перекривати їх, адже якщо ви цього не зробите, будьте впевнені, що хтось, якщо вже і не користується цією можливістю, то обов'язково скористається в майбутньому.